Mail doorsturen verwijdert links

Als je een html-mail ontvangt in Mail met links erin, verdwijnen deze op mysterieuze wijze als je het mailtje doorstuurt. Weet iemand waarom dit is en vooral hoe je ervoor zorgt dat de links behouden blijven?

Ik heb het vermoeden dat dit te maken heeft met een instelling in Mail>Preferences>Composing>Format. Je kan aldaar kiezen voor een Plain Text format of een Rich Text format. Wellicht is het zo dat, indien je Plain Text als voorkeur hebt ingesteld, links etc. in een html-mail (kan je trouwens even uitleggen wat je hier exact mee bedoelt?) verdwijnen.

[quote:118f2ba451="nma"]Ik heb het vermoeden dat dit te maken heeft met een instelling in Mail>Preferences>Composing>Format. [/quote:118f2ba451]

Helaas, dat heb ik al geprobeerd, maar dat helpt niets. Ook met het format op RTF sterven links als je reply-t, forward of redirect.

[quote:118f2ba451=“nma”] (kan je trouwens even uitleggen wat je hier exact mee bedoelt?)[/quote:118f2ba451]

Ik bedoel dat mailtjes het niet meer doen (niet klikbaar meer zijn). Ik heb nu op 3 computers Mail 1.3.7 getest met zowel html- rtf- en plaintext geformateerde mailtjes maar zonder resultaat: doorsturen eet de links op :frowning:

Ik heb ook eens een [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=14826]draadje[/url] opgestart over hetzelfde probleem, maar dan voor de uitgaande post. Bij mij verdwijnt de opmaak als ik iets verstuur, inclusief links e.d. Ik ben er eerlijk gezegd tot nu toe niet veel wijzer van geworden. :(