Mail en aantekeningen overzetten op nieuwe Mac

Ik heb laatst een nieuwe Mac Pro gekocht en in m'n oude PowerMac (die morgen weg gaat), met Panther, zit nog een harde schijf met o.a. mails en notities. Nou heb ik de nieuwe Mac al ingericht en wil ik alsnog de gegevens overzetten op de nieuwe Mac. De oude Mac is een PowerPC, dus de harde schijf in de Mac Pro zetten en dan booten vanaf die schijf zal denk ik niet gaan aangezien dat een Panther voor de PowerPC is. Als ik nou die oude schijf erbij plaats, is er dan toch een manier om bij alle gegevens, dus Mails, Favorieten, Notitieblaadjes te komen? Of kan ik het een en ander beter exporteren op m'n PowerMac, naar bv losse bestanden? Is het handig om mbv de migratieassistent die dingen over te zetten, of werkt dat alleen op een schoon systeem? Ik houd trouwens de harde schijf wel, was een 2e schijf in de PowerMac.

De Migratie-assistent werkt uitstekend (ook in tweede instantie nog). Gewoon proberen. Ik verwacht dat je heel tevreden zult zijn.

Maar wat gebeurt er dan met de mail en de notities die ik al heb gemaakt op m'n nieuwe systeem? Verdwijnt dat dan niet? Kan ik die assistent alleen met firewire-kabels doen?

Er verdwijnt niets en het kan alleen met firewire-kabels. Je start dan je oude mac op in firewire targetdiskmode, en de assistent kopieert alle relevante dingen eraf.

Wat voor Firewire kabel moet ik dan gebruiken?

Eentje die aan beide zijden in een mac past. Kijk even naar wat voor poort er zit en koop er eentje als je er nog geen hebt. Hartstikke standaard kabel, geloof ik. :sealed:

Ik heb inmidddels de migratie-assistent gestart en het blijkt dat je ook vanaf een ander volume kan migreren en het lijkt goed te werken!

[quote:1fa29f51d3="fistkikker"]Kijk even naar wat voor poort er zit en koop er eentje als je er nog geen hebt. Hartstikke standaard kabel, geloof ik. [/quote:1fa29f51d3] In de meeste Macs zit een FireWire 400 aansluiting, en die gebruikt een zespolige stekker. Ga voor de kabels die hierin passen liefst naar een computerzaak, want andere winkels waar FireWirekabels verkocht worden (*kuch* Dixons, Mediamarkt *kuch*) willen nogal eens alleen kabels voor videocamera's hebben, en die hebben twee verschillende stekkers — eentje die in je computer past, en eentje voor in de camera. Daar heb je dus weer niks aan …

Wat trouwens het overzetten van die mailtjes betreft: volgens mij kun je ook gewoon met de hand de inhoud van de map ~/Bibliotheek/Mail/Mailboxes van de ene Mac naar de andere overzetten. Zorg wel dat Mail afgesloten is als je dit doet, en dat er geen overlap zit in de bestands- en mapnamen (m.a.w. hernoem ze dus indien nodig). Verschijnen er lege mappen in Mail, dan moet je ze even opnieuw opbouwen (menu [i:1fa29f51d3]Postbus[/i:1fa29f51d3]) denk ik. Dat gezegd heb ik dit niet geprobeerd, maar ik kan niet goed bedenken waarom het níet zou werken :slight_smile: