[mail en IMAP] inbox synchroniseert niet met server

Sinds enige tijd zit ik met een probleem dat ik niet kan oplossen.

Achtergrond: ik laat mail inloggen op mijn exchange-account met behulp van IMAP. Dat gaat over het algemeen goed: sent items, deleted items synchroniseren correct en mail die met behulp van een op de server ingestelde regel naar een submap gaat, komt daar ook in Mail terecht.

Probleem: een ding gaat echter niet goed. Als ik in Mail e-mails uit de inbox verplaats naar submappen, worden de wijzigingen niet doorgevoerd op de server. Dat betekent dat als ik mijn inbox heb opgeschoond door mails te verplaatsen naar submappen, op exchangeserver niets verandert. Frustrerend natuurlijk.

Wat ik heb geprobeerd: de account regelmatig sunchroniseren vanuit Mail. Het lijkt er dan op dat inderdaad alles wordt gesynchroniseerd, maar feitelijk is dit niet zo. Veranderingen in de inbox in Mail worden niet doorgevoerd op de server.

Weet iemand een oplossing?

[bump] niemand een idee?

Ik ben bang dat ik je niet aan het juiste antwoord kan helpen. Ikzelf gebruik een IMAP-server op mijn FreeBSD-server. Als ik in Mail een bericht verplaats dan gebeurt dat ook op de IMAP-server (zoals je zou verwachten dus).

Mijn voorzichtige conclusie is dan ook dat je het in de instellingen van de Exchangeserver moet zoeken.