Mail en Lotus Notes (PC)

Als ik iets mail met Mail naar een klant die Lotus Notes heeft krijg ik steeds mailtjes terug met de mededeling dat ze alleen maar lege mailtjes van me krijgt. Geen bijlagen en geen tekst. Wie heeft er zoveel verstand van Lotus en PC's dat hij of zij weet wat er fout staat ingesteld bij die klant. Iemand anders op hetzelfde kantoor kan mijn mail wel lezen met Lotus, dus aan mij ligt het niet zou je zeggen. Heeft het iets met RTF of platte tekst te maken? Hoewel dat niet zou moeten uitmaken voor de bijlagen lijkt me. De klant heeft zo'n houding van: andere mails kan ik wel lezen dus het ligt aan jou, dus een oplossing zou erg welkom zijn.

Alvast dank.

H

Weet je welke versie van Lotus hij heeft. Ik mail trouwens naar m'n werk waar ik ook Lotus heb (versie 6) is dat is geen enkel probleem, ook niet met attachments!

Ik ben er inmiddels achter dat als ik de structuur van RTF tekst naar platte tekst verander dat het dan wel aankomt. Zit er een optie in Lotus die ervoor zorgt dat je alleen platte tekst kunt lezen?

Macamsterdam, nee ik weet niet welke versie Lotus ze hebben. Ik zal maandag even navragen.

met attachments is het slim om ze niet in mail te slepen maar echt als attachment bij te voegen via de paperclip in mail. Dat wil nog wel eens helpen.

Het probleem is de Domino (Notes server) van je correspondent die je mails converteert naar een lege mail met HTML attachment en vervolgens het attachment wegfiltert. Wat je wel eens kunt laten proberen is dat hij/zij op hun mailserver de names&address book (names.nsf) opent, z'n eigen person document zoekt en dat editeert (in een standaardomgeving moet hij dat wel kunnen). Op het eerste tabje staat er een veldje 'format preference for incoming mail' (oid) - laat dat eens veranderen naar 'prefers notes rich text' ... als hij z'n mailserver niet kent, gewoon rechtsonder op 'office' (of ' kantoor') laten klikken en dan de ' edit current' optie aanklikken - op de mail tab staat dan welke z'n mailserver is. Je kunt het ook op een andere server laten aanpassen maar dan moet je wel wachten tot die server met z'n mailserver gerepliceerd heeft (maw die wijziging gekopiƫerd werd naar z'n mailserver) ...

Voor je filtjes die je meestuurd kan compresseren ook wel eens helpen. Dat hebben we toch bij ons ondervonden. 8)