Mail en .mac - problemen door .mac

Ik heb wel gekozen voor .mac maar nu kan ik mail niet goed gebruiken. In systeemvoorkeuren staat de optie gebruik .mac niet aan gevinkt.Maar met email verzenden gebruikt deze wel standaard smtp van .mac account. De voorkeuren van mail al weggegooit en daar werden al een hoop problemen mee opgelost maar deze bleef hardnekkig hangen. wie weet een oplossing voor dit probleem ?

Aljo ???

Jamba, wat werkt er precies niet goed? email ophalen niet?

Als je naar je acounts gaat in mail, een acount kiest en op edit drukt krijgje de acount information voor je neus.

Onderin staat dan "outgoing mail server" als je dan op de pulldown klikt daarnaast.

Zie je dat je onder in een eigen smtp.server kan aangeven

suc6

Nu wel die account wist ik wel en daar staat dus smtp n.l. smtp.xs4all.nl

Het probleem is dat mensen die mij een email sturen via mijn xs4all adres beantwoord worden door mail via de smtp van .mac  
Dan krijg ik een error en het antwoord wordt niet verzonden.

[quote:post_uid0="jamba"]Nu wel die account wist ik wel en daar staat dus smtp n.l. smtp.xs4all.nl

Het probleem is dat mensen die mij een email sturen via mijn xs4all adres beantwoord worden door mail via de smtp van .mac
Dan krijg ik een error en het antwoord wordt niet verzonden.[/quote:post_uid0]
Jamba, ff snel want mijn batterij is bijna leeg: Als je dat probleem in het weekend nog steeds hebt, mail me dan ff. Dan ben ik weer in Nederland. Ik heb ook een macadres en XS4All als provider. Misschien kan ik je wat plaatjes mailen van de prefs of zo. Ik heb er een hoop gelazer mee gehad maar het werkt nu eindelijk allemaal perfect.