Mail en paswoorden: vervelend gedrag !!

Goeie morgen iedereen,

Sinds deze morgen moet ik, telkens ik mail open, opnieuw de paswoorden van mijn accounts invullen !! Erg vervelend is dat. Alhoewel ik aanvink dat ze moeten onthouden worden in Keychain, moet het telkens opnieuw.
Ik heb ze ook opnieuw ingevuld onder de account voorkeuren, maar als ik de daaropvolgende keer mail open zijn die daar weer verdwenen en moet ik ze weer onieuw invullen !!!

Hoe kan ik dit voorkomen ? Ik heb dit nooit eerder gehad.

Bedankt
Johny

[url=http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=140513]Mail onthoudt wachtwoord niet[/url]

Sorry, maar daar staat niet echt een oplossing voor het probleem. Het zou aan de mailserver liggen ?! Maar ik heb twee verschillende accounts, het zou een ongelooflijk toeval zijn als die twee net op hetzelfde moment in de fout gaan. Ik geloof dat niet !

En de suggestie dat je dan op annuleren moet drukken, komaan zeg, dan krijg je gewoon je mail niet binnen !!!

Mijn moeder heeft hetzelfde probleem. Ik heb alles al geprobeerd maar niets helpt (misschien bij jou wel, dus proberen!). Waarschijnlijk is 10.6 de redding, want op internet zijn er redelijk wat gebruikers die dit probleem hebben.

Twee verschillende accounts? Je bedoelt dan bij twee verschillende providers?

Hoe groot is de ‘automatisch controleren’ interval in jouw Mail.app?
Zet deze misschien wat lager.

En niet zo boos hoor, je wordt hier gratis geholpen…

Misschien kan je een scriptje maken zodat het sneller gaat (het invullen bedoel ik?)

Groet,

boriskiss

[quote:bd232aed98="tarun"]Mijn moeder heeft hetzelfde probleem. Ik heb alles al geprobeerd maar niets helpt (misschien bij jou wel, dus proberen!). Waarschijnlijk is 10.6 de redding, want op internet zijn er redelijk wat gebruikers die dit probleem hebben.[/quote:bd232aed98]

Ik denk niet dat het internet het probleem is. De paswoorden worden toch in onze Mac opgeslagen en zo meegegeven !?

[quote:bd232aed98=“Oppie”]Twee verschillende accounts? Je bedoelt dan bij twee verschillende providers?

Hoe groot is de ‘automatisch controleren’ interval in jouw Mail.app?
Zet deze misschien wat lager.

En niet zo boos hoor, je wordt hier gratis geholpen…[/quote:bd232aed98]

Sorry, ik ben niet boos hoor, ik ben blij dat ik hier reeds vaak uit de nood geholpen ben :slight_smile:

[quote:bd232aed98=“boriskiss”]Misschien kan je een scriptje maken zodat het sneller gaat (het invullen bedoel ik?)

Groet,

boriskiss[/quote:bd232aed98]

Je maakt een grapje neem ik aan :slight_smile:

ik heb hetzelfde probleem gehad, dit met mijn mobileMe account. heel irritant dat mail.app mijn wachtwoord niet onthield.

wat je volgens mij niet moet doen is elke keer het wachtwoord intypen. als het goed is wordt dit allemaal onthouden en kan je gewoon op annuleren drukken. Voor je het weet typ je het verkeerd in en heb je daar weer een probleem mee.

ik heb op een gegeven moment mijn wachtwoord gewijzigd, dit hielp redelijk… Waar het probleem nu echt lag is mij niet bekend. Ik heb er nu geen last meer van…

succes nog hiermee

[quote:ae16278e46="Johnyw"]Sorry, ik ben niet boos hoor, ik ben blij dat ik hier reeds vaak uit de nood geholpen ben.[/quote:ae16278e46] Dat dacht ik ook wel... :wink: Maar belangrijker: wat is het antwoord op mijn twee andere vragen?

[quote:ea30c7628a="Oppie"][quote:ea30c7628a="Johnyw"]Sorry, ik ben niet boos hoor, ik ben blij dat ik hier reeds vaak uit de nood geholpen ben.[/quote:ea30c7628a] Dat dacht ik ook wel... :wink: Maar belangrijker: wat is het antwoord op mijn twee andere vragen?[/quote:ea30c7628a]

Ik heb maar één provider, telenet. Maar ik heb een tweede mail account vanuit mijn website, die hier ergens te lande gehost word.

Mijn mail interval is 10 minuten.

Ik kan nu niets anders dan besluiten dat "Mail" zo crappy is als de pest ! Ik heb mijn accounts verwijderd, disk permissions in orde gezet, herstart , en nu probeer ik om de accounts opnieuw te instaleren ! Wil je geloven dat het programma nu reeds een dik half uur aan het proberen is om connectie te maken met de uitgaande mailserver !! Dat is toch ronduit belachelijk !

Er is meer, ergens werd beweerd dat het een probleem zou zijn met de provider !? Op mij andere mac hier heb ik Office geinstaleerd en daar dezelfde accounts aangemaakt, en hier niet het minste probleem met paswoorden…

UPDATE:

Het heeft dus blijkbaar toch iets uitgehaald om de accounts te verwijderen en opnieuw te instaleren !

Alhoewel het een eeuwigheid geduurd heeft ( zie hierboven), vraagt mail nu niet meer naar de paswoorden ! Goed dus.

Vraag die bij sommigen zou kunnen opkomen: waarom al die moeite om toch met mail te werken en niet met entourage (Office).
Wel, als fotograaf stuur ik regelmatig beelden door naar, en ontvang ik foto’s van collega’s. Ik heb gemerkt dat de foto’s in Entourage niet goed gerenderd worden en in Mail wel! Ik verklaar me nader: enkele maanden terug kreeg ik een foto door van een collega als voorbeeld van de onscherpte van een bepaalde lens. Ik werkte dan nog met Entourage en in de mail kon ik deze onscherpte helemaal niet zien, tot grote verbazing van mijn collega. Toen ik echter dezelfde mail opende in Mail, was dit zeer duidelijk te zien in de mail zelf !!

Vandaar…

Sowieso is Mail.app een prima progje; ondanks dat jij er nu een keer een probleem mee hebt. En dan is het toch de server van Telenet die steigert, want ondanks twee accounts wordt er maar een server aangesproken, verwacht ik. En van Mail is het bekend dat ie een beetje zenuwachtig reageert als ie geen snelle autorisatie krijgt. Zet 'm misschien eens op elk half of heel uur, mocht het weer voorkomen.

Foto’s kun je natuurlijk ook -en misschien beter- bekijken in Preview/Voorvertoning; dan maakt je email cliënt niet uit.

Ok, Case closed, bedankt voor de reacties :)

Johny