Mail en Safari onbruikbaar sinds update 10.2.5

Ik heb al een aantal dingetjes gelezen over de 10.2.5 update, maar is er niemand die hetzelfde heeft als ik? Wanneer ik Safari of Mail start, stopt het programma na een paar seconden met 'application has unexpectedly quit' etc. Lijkt me een 'kernel panic', maar ... wat doe je eraan?

p.s. Ik heb nog ruim 2 Gb op mijn harde schijf over en heb zojuist de disk-ehbo dinges gedaan (repair privileges) vanaf mn harde schijf.

Ik hoop dat iemand kan helpen, ik wordt panisch zonder e-mail :sealed: :cry:

Oh ja, ik kan de Crashreports hier ook neerzetten voor de hackers/wizzkids onder jullie. Ik vroeg me alleen af of dat niet heel dom is (ik heb geen idee wat voor eventueel 'gevaarlijke' info ik daarmee blootgeef)

doei!

Corine

bij mij geen probleem...

Kreeg je het direct na de update? Of hebben ze het nog even normaal gedaan?

Wel eens de boel gerepareerd met een reparatieprogramma? EHBO/Schijfhulpprogramma is namelijk wel veilig, maar absoluut niet krachtig. Je kunt daarom met Schijfhulpprogramma je schijf controleren/repareren en dan met een ander programma (DiskWarrior/Drive 10 of Norton) je schijf weer helemaal in orde maken.
Hoe vaker je iets installeert en / of update, hoe meer fouten er in het systeem komen te zitten… helaas… en dus hoe slechter het kan gaan functioneren… :?

Geen enkel probleem bij mij....

Geen enkel probleem bij mij....,vroeg me zelfs af of er wel wat veranderd was ???[/img]

dus om de updates goed te verteren, moet mijn mac af en toe zo'n diskwarrior programma innemen? Hmmm, nou ja, misschien moet ik dat dan ook maar aanschaffen. Ik dacht: het is niet van Apple, dus het zal wel niet nodig zijn.

De probleempjes begonnen meteen na de update. Safari en Mail hebben het toen helemaal niet meer gedaan.

grz,

Co

Er zijn blijkbaar mensen die geen problemen hebben na updates, maar wanneer je je systeem gaat controleren, met bijvoorbeeld DiskWarrior, zul je schrikken van alle fouten die het programma vindt... In mijn geval ondervind ik wel problemen na updates en ik ben niet de enige..... :roll:

Ondervind je problemen, dan is zo’n programma zeker een aanrader, heb je geen problemen, dan heb je geluk, maar dan nog zou het niet verkeerd zijn, al is het alleen maar om ze te voorkomen…

DiskWarrior is de beste, maar om mensen eventueel niet voor het hoofd te stoten, zal ik er bij zetten, dat dat mijn mening is… :wink:

Kan na de update een aantal programma's vanuit Classic systeem 9.2 niet meer opstarten. Dit zijn onderandere de programma's uit microsoft works, Word, Excel enz. Ook heel vervelend het banking programma OfficeNet van de ABN-Amro. Wat ik eerder ook nooit had gebeurt momenteel wel: Nadat de iMac is afgesloten en de stekker gaat eruit, start ie de volgende keer op met een datum in 1970. Heeft iemand hier een oplossing voor of wachten op versie 10.3?[/list]