Mail en Teksteditor een andere spellingscontroletaal?

Hoe stel ik Mail in op Nederlands en Teksteditor op Engels? Op de een of andere manier zijn de voorkeuren voor spellingscontrole gekoppeld en gaat de een met de ander mee.

Bij spelling (dat kopje in het menu 'edit') kiezen dat je Engels en Nederlands wilt als spellingcontrole, dan zal de spelling in het Engels en in het Nederlands gelijktijdig gecontroleerd worden.

Twee kiezen gaat hier niet, en multilingual wil ik ook niet omdat ik maar een smaak engels tegelijk wil typen (geen amerikaans en brits door elkaar) Weer een puntje TEGEN Mail. Denk dat dit pakket zijn langste tijd op deze mac heeft gehad. Als Thunderbird spotlight ondersteund ben ik over.

welke smaak wil je?

[img:4d02403edc]http://homepage.mac.com/roybenjamin/pics/taal.png[/img:4d02403edc]

Of pakt ie dan echt alle talen?

Is geen minpuntje van Mail zelf, maar van Cocoa. De taal van de spellingcontrole is gelijk in alle Cocoa-applicaties. Misschien kan eromheen geprogrammeerd worden. Maar als jij Thunderbird prettiger vindt: je hebt de keuze. En als je alles op je POP/IMAP-server laat staan, kun je ze zelfs door elkaar gebruiken.

Begrijp ik je vraag misschien niet? Want bij mij kan ik Mail, Safari, Teksteditor in elk een andere taal instellen. :?

Bij mij gaan alle programma's in de laatste keuze van welk van deze programma's dan ook mee.

Ik heb het ook even getest. Bij mij werkt het net als bij Oppie. Beetje vreemd dit (bij jou dan Martiniman)