Mail - Error

Goedenavond!

Ik ben een “originele” Switcher en heb sinds afgelopen februari een iBook (met Mac OS X). Ik heb twee vragen over het programma “Mail”, waarvan ik hoop dat iemand van jullie een antwoord heeft.

1 - Importeren

Ik heb onder Windows altijd Outlook Express gebruikt en in dat programma zit dus ook mijn hele leven (qua e-mail). Het is mij tot op heden nog niet gelukt om berichten te importeren in Mail.

Ik heb alleen Mac OS X, geen Mac OS 9 (o.i.d.) waar hij echter wel om vraagt tijdens het importeren - het beestje wil namelijk graag de berichten importeren, maar alleen uit Outlook Express voor Mac OS 9.

Is het (op een of andere manier) mogelijk om zonder Outlook Express toch berichten uit mijn archief te importeren?

2 - Error

Ik heb bijna altijd mijn laptop aanstaan, inclusief Safari en Mail. Echter, ik krijg bijna elk uur een error-melding dat er ongeveer zo uitziet (als je op een foutmelding wacht, komt-ie niet :?)

[b:e2d2f449d8]Error[/b:e2d2f449d8]
[i:e2d2f449d8]Error accured while accessing mailserver “blabla.nl”. Mail was not able to…[/i:e2d2f449d8]

Ik zal mijn onderwerp hier wijzigen als ik de foutmelding weer krijg.

Voor mij vooralsnog onduidelijk, omdat ik zeker weet dat mijn mailserver bijna altijd “up” is. Klik ik de foutmelding weg, en vervolgens voor “Get Mail” kies: geen problemen en de berichten komen netjes binnen (als er nieuwe berichten zijn).

Zijn er meer gebruikers die hier “last” van hebben? En heeft iemand enig idee waar dit aan ligt en hoe het eventueel op te lossen is?

Alvast bedankt!

Hey welcome to the club, de reden dat Mail naar OS9 vraagt is omdat hij denkt dat je mail wil importeren uit Outlook voor Mac

Je moet gewoon je hele leven dat op je pc staat schrijven op een CD en zo overbrengen naar je mac.

hulp bij het switchen

En die error betekent gewoon dat hij de server eventjes niet kon bereiken. Ik krijg hem ook soms voor mijn xs4all-account. Maar niet zo vaak als jij. Mogelijk dat de verbinding niet helemaal stabiel is?

probeer dit progje anders eens

http://www.littlemachines.com/

I did it! Ik heb alle e-mail bestanden via "import" in Entourage gekopieert en vervolgens vanuit Mail daar alle e-mailtjes (een archief van 7 jaar!) weggetrokken. Vervolgens Entourage helemaal leeg getrokken en klaar is Bas!

Wat betreft die foutmelding: de laatste dagen niet weer gezien. Mag wat mij betreft zo blijven. Eén ding weet ik zeker: het ligt niet aan mijn verbinding - ik krijg de foutmelding namelijk op drie verschillende verbindingen te zien.

Thuis, op mijn werk en bij een vriend. ADSL, kabel en ADSL via een andere provider. Daar kan het bijna niet aan liggen, zeker niet omdat ik er op een Windows machine nooit last van heb. Of heb gehad.

Ik blijf duimen dat alles lekker blijft draaien!

Bedankt, allemaal!