mail - fout poort 587

Ik probeer al enkele dagen mijn eerste mailtje via de Mac buiten te sturen maar ik krijg telkens een tijdje een draaiend wieltje te zien en dan de boodschap " FOUT - bericht is niet verstuurd - time-out van de verbinding via poort 587"

Ik heb alle gegevens in MAIL al nagezien maar alles lijkt in orde.
Ik kan wel normaal surfen op het internet met SAFARI.

Waar kan het probleem zitten ?

m vr gr

mowat

Welke Mail Service Provider gebruik je?

Aan Geerth :

Ik gebruik versatel (= tele2)

m vrgr

mowat

Staan wel alle gegevens goed ingevuld in je account?

[quote:1c76132097]Binnenkomende mailserver (POP3): in.tele2allin.be Uitgaande mailserver (SMTP): out.tele2allin.be[/quote:1c76132097]

Correct ingevuld?

Aan Night :

Zoals in mijn berichtje gezegd , ik heb alles nagezien en alle gegevens kloppen.

m vr gr
Mowat

Probeer toch eens wat te spelen met de instellingen: smtp benaderen met volledig email of enkel gebruikersnaam, gebruik van SSL of niet, ... En misschien brengt [url=http://www.google.be/search?source=ig&hl=nl&rlz=&q=configuratie+mail+tele2]Google[/url] wel raadt, maar zolang hier niemand is die tevens Tele2 gebruikt kunnen we weinig doen, want jij beweert dat alles correct is ingevuld. (Je hebt trouwens toevallig geen virusscan lopen? Zou me verbazen op een mac...) Misschien is het wel gelijkend aan deze [url=http://www.tele2mail.com/manual/macmail/]configuratie[/url]?

[quote:67b3a84a65="mowat"]Waar kan het probleem zitten ?[/quote:67b3a84a65] http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=89819 :|

Aan Geerth :

Bedankt voor je reactie :

De instellingen die ik heb ingevuld zijn :
POP3 : in.versateladsl.be
SMTP : out.versateladsl.be

Deze instellingen gebruik ik ook op mijn windows en linux computer en die werken daar perfect.
Versatel in overgenomen door Tele2 maar de oude instellingen van Versatel werken dus blijkbaar nog. Versatel heeft ook nooit gevraagd om die te wijzigen in het mailprogramma.

Ik kan natuurlijk wel eens proberen om de POP3 en SMTP van tele2 die je opgaf in de Mac te zetten.

Ik doe er morgen een test mee. (Ik werk nu op de windows).

Ik laat nog een berichtje wat het resultaat is.

Nog goeienavond en bedankt

m vr gr
Mowat

In Mail voorkeuren, gebruikersvoorkeuren, uitgaande mailserver: bij instellingen poort 25 invullen. Vrij vertaald uit het engels met drank op.

Ik heb geprobeerd de instellingen in mail aan te passen , maar ik kan het niet uittesten want nu heeft ook de internetverbing het weer begeven. Als ik safari probeer in te schakelen krijg ik altijd het bericht : U bent niet verbonden met het internet. Dus ik kan mail ook niet testen met nieuwe instellingen.

Als ik in systeemvoorkeuren / netwerk ga : dan wisselen de 3 volgende berichten zich af :
Ingebouwd ethernet is momenteel actief. Ingebouwd ethernet heeft een door zichzelf toegewezen IP adres en kan mogelijk geen internetverbinding tot stand brengen.
Enkele seconden nadien gaat het over op :
Ingebouwd ethernet is momenteel actief en heeft het IP adres 192.168.1.2 . U bent verbonden met het internet via ingebouwd ethernet. ( maar het venster van safari blijft wit)
Dan weer enkele seconden nadien hetvolgende :
De kabel voor ingebouwd ethernet is niet aangesloten.
en dan weer het eerste enz.
Ik heb alle kabels al diverse malen in en uit de computer , router , telefoonaansluiting enz. gehaald en opnieuw ingeplugd maar geen resultaat.Ook als ik airport inschakel , zelfs met de computer naast de modem , krijg ik geen verbinding.
Ik heb ook geprobeerd of het aan de telefoonlijn of telefoonaansluiting ligt , maar dat is blijkbaar ook niet zo , want ik heb nu weer de windowscomputer opgezet en zoals je zien maakt die onmiddellijk kontakt.
Het is al vanaf de aankoop een probleem geweest , dagen geen aansluiting , dan weer een dag internet, dan weer niet voor enkele dagen , en dat zonder dat ik iets wijzig aan de instellingen want daar heb ik het slotje opgezet na het eerste goede kontakt…
Ik zou begrijpen als het helemaal NIET werkte , want dan zat er ergens iets fout met de computer of met de instellingen , maar soms wel en soms niet dat is toch moeilijk te begrijpen.
Ik heb al met versatel willen bellen maar als ik dan zeg dat soms wel en soms niet werkt op de Mac , en altijd wel op de Windows dan krijg ik waarschijnlijk als antwoord dat het dan aan de Mac ligt.

Ik heb ook al diagnostische netinfo enkele malen geprobeerd , maar op het einde zegt die : De problemen kunnen niet opgelost worden met netwerkinfo.

Is er nog iemand met goede raad???

m vr gr en dank bij voorbaat

mowat

is het niet mogelijk dat er hardwarematig een defect is in je mac. Dat de ethernetpoort niet helemaal goed vastgesoldeert is op het moederbord of iets dergelijks? Rommel eens wat met de kabel op en neer, doet hij het dan in een bepaalde stand telkens goed? (geef wel aan de mac de tijd om een ip adres te krijgen van je router) Aangezien je er al last van hebt sinds je hem hebt lijkt het haast wel een defect...

Aan Kobes : je zou wel eens gelijk kunnen hebben. Nu heb ik weer verbinding , ik stuur dit antwoord via de Mac. Ik probeerde aansluiting te krijgen , dat lukte , 3 minuten , dan viel alles weg. ik heb eens met de mac geschud en aan de ethernetstekker geduwd , weer verbinding, na enkele minuten weer weg , weer eens geschud en het scherm wat schuiner gezet , weer verbinding. Dat wordt dan waarschijnlijk terug naar de winkel want een imac kan je zelf niet openmaken dacht ik.

we testen voort

dank en m vr gr
mowat

Goeienavond beste Maccers , Wat betreft mijn laatste bericht : Ik heb de gegevens van Versatel gewijzigd in tele2allin , maar dan komt dezelfde foutmelding in Mail. In Mail blijft dan telkens dat gekleurde schijfje draaien , en vrijwel altijd moet dan Mail geforceerd afsluiten , ook als ik het programma probeer in een ander account. Dus ik denk dat er iets mankeert aan Mail. Omdat in Microsoft office for Mac ook een mailprogramma zit ( Entourage) , heb ik mijn gegevens eens ingetikt in dat programma , en ja hoor , binnen 1 seconde mailberichtje (aan mezelf) buiten en weer binnen op mijn eigen postbus. Dus het mailprobleem heeft blijkbaar niets te maken met de onstabiele internetverbinding maar met het mailprogramma. Dus ik heb Mail uit het dock gegooid en Entourage er ingezet. Wat nu de slechte onregelmatige internetverbinding betreft : Ik dacht dus gisterenavond na de tip dat het best wel een hardwareprobleem kon zijn en dat er dus misschien een verbinding loszat bij mijn ethernetaansluiting op de Mac. Maar na even nadenken toch de vraag. Dat kan toch niet verklaren dat hetzelfde probleem zich voordoet met inschakeling van airport , want dan is er helemaal geen ethernetkabel ingeklikt op de computer. Als er een hardwareprobleem zou zijn dan verlegt zich dat naar de router/adsl modem , of de telefoonstekker.Uiterlijk is alles echter in orde. Men heeft me ooit al eens gezegd om het kanaal dat ingesteld is in de router te wijzigen , en dat wilde ik ook eens uittesten , maar ik zie dat dat ingesteld is op "automatisch". (daaronder een keuze van kanaal 1 tot 11). Maar ik neem aan dat bij "automatisch" het best werkende kanaal gekozen wordt ? Zou misschien ook de firewall , zowel in de Mac als in de router ingeschakeld , een probleem kunnen geven voor een goede verbinding ? Men raadt meestal aan die ingeschakeld te laten ?

Alle goede tips zijn welkom , want het is uiteraard niet erg praktisch als men nooit op voorhand weet of men die dag op het internet geraakt.