Mail gesleepte afbeeldingen (soms) te zien op Windows-PC's

Als ik afbeeldingen toevoeg aan een mailtje dan kunnen windows gebruikers (van 98 tot XP) sommige afbeeldingen wel en andere afbeeldingen niet zien. Vreemd is dat inderdaad sommige bestanden niet worden getoont (zonder regelmatig patroon dat terugkeerd) Ook als ik bestanden toevoeg en ik markeer ze als windows-compatibel, dan lukt het nog niet altijd.

Mijn Mail-voorkeuren staan ingesteld op platte tekst, met RTF lukt het ook niet. (kwestie van gewone inhoud)

Weet er iemand wat er exact gebeurd met ingevoegde afbeeldingen binnen Mail?
Hoe kan ik er echt zeker van zijn dat de andere 95% van de bevolking die afbeeldingen met 100% zekerheid wel kan zien?

zorg dat de plaatjes een extensie in hun filename hebben, zoals .jpg .gif .bmp etc. Anders snapt de andere kant niet wat je ze mailt.

en kies in het “edit” menu voor “attachments” en dan “always send windows friendly attachments”. dan verhoog je ook de kans op goede resultaten op Windhoosbakken.

Enorm bedankt.

Sinds ik geswitched ben, ben ik ontzettend relaxed geworden in het geven van bestandsnamen. Apple weet meestal wel wat te doen met een bepaald bestand. (ook al is de extentie niet meteen te zien) Ik had niet gedacht dat dit ‘problemen’ zou geven bij die ander 95% van mijn adresboek.