Mail hapert -> weirde UNIX foutmelding

Het lukt Mail vaak niet de mail te versturen of op te halen. Ik zeg 'vaak', omdat het soms wél lukt. De foutmeldingen varieëren van

[img:e0250fc67f]http://www.beeldbuijs.nl/images/foutmelding_mail_ontvangen.jpg[/img:e0250fc67f] tot
[img:e0250fc67f]http://www.beeldbuijs.nl/images/foutmelding_mail_verzenden.jpg[/img:e0250fc67f]

Met name mail die wat groter is, zoals met een jpgje erin gaat mis, maar het kan evengoed met een mailtje van 2 regels.

Opvallend is de foutmelding die oproept tot het afsluiten van mail met een punt op de laatste regel, een typisch UNIX Mail gebruik:
[img:e0250fc67f]http://www.beeldbuijs.nl/images/foutmelding_met_punt.jpg[/img:e0250fc67f]

Heeft iemand dit eerder meegemaakt/enige idee wat er aan scheelt?

PS: Repair privileges / disk geprobeerd, mailaccount in voorkeuren opnieuw aangemaakt. Laatste systeemsoftware op Ti Powerbook uit 2000, 40GB/768MB.

Naar mijn idee een onstabiele Provider. Ik heb dezelfde storingen als mijn provider een kink in de kabel heeft. FF bellen doe ik meestel om te checken.

En vaak binnen de tijd lost het zichzelf weer op.

Yep, Ik heb hetzelfde gezeik :evil: ooit meegemaakt (alleen dan de bovenste 2 meldingen) dit was voornamelijk met het verzenden van mails, het ophalen ging prima! het lag volgens mij toen aan de provider, ik heb toen ook m'n systeem opnieuw geinstalleerd, dus met 100% zekerheid durf ik het niet te zeggen.. :wink:

Vaak gemerkt bij dit soort meldingen dat het achteraf NOOIT ligt aan macosx, maar dat er problemen zijn bij de provider. xs4all meldt dit vaak ook op hun site, maar niet altijd.

Het lijkt ook een beetje op een fout account instelling. De (null) die aangegeven word is namelijk een beetje ongebruikelijk. Heb je toevallig accounts aangemaakt met hetzelfde email adres of iets dergelijks? Mail kan daardoor af en toe een beetje door de war mee raken.

[quote:683af413ee="Urbin"]Naar mijn idee een onstabiele Provider. Ik heb dezelfde storingen als mijn provider een kink in de kabel heeft. FF bellen doe ik meestel om te checken.

En vaak binnen de tijd lost het zichzelf weer op.[/quote:683af413ee]
Ik krijg sinds gisteren dezelfde melding, maar mijn provider is: .mac
Ik kreeg gisteren als eerste een paar meldingen dat mijn wachtwoord niet klopte, terwijl ik wel online met hetzelfde wachtwoord mijn mail kon lezen. Nu geeft Mail sinds gisteren aan dat mijn .mac account inactief is, en wat ik ook doe, er is geen beweging in te krijgen.

Adriaan: Nee, ik heb maar 1 account aangemaakt. Instellingen zijn al een > half jaar hetzelfde, zolang ik ADSL heb.

Het werken met dezelfde mailaccounts gaat prima op de PC van m’n vriendin, via dezelfde router/modem/ADSL verbinding.

Daarom vermoed ik dat het aan Mail.app ligt. Ik logde in als een andere OS X gebruiker, dus onder een ander account ?> dat gaf dezelfde problemen.

Ik las ergens dat het mischien aan de ‘incremental’ updates van OS X het probleem konden zijn en dat de 'Combo update 10.2.6 soms de oplossing was. Dus ik die grote download geïnstalleerd… No luck :frowning:

Ik heb alle postbussen opnieuw opgebouwd, dat schijnt soms ook bij rare dingen te helpen, maar niet hierbij dus.

Ik heb Norton Anti-Virus, met de laatste updates actief en de de user privileges hersteld, net als de disk.

Ik weet het niet meer :frowning: Heeft iemand ervaring met het HERinstalleren van alléén Mail, dus de rest laten zitten? Hoe doe je dat het best?