Mail houdt van strandbal ?

Als ik mijn mail opstart (Tiger) dan krijg ik alle postbussen mooi op het scherm inclusief de nieuwe berichten.

Maar als ik met de muis durf te bewegen over de mail applicatie (gelijk waar op het scherm) dan verschijnt de strandbal.
Bij “Forceer Stop” staat vanaf dan Mail in het rood met melding “reageert niet”.

Pas sinds vandaag, voordien was alles nog OK. Ik heb ook al bevoegdheden hersteld en herstart.

Mail terug opstarten resulteert in 2x dezelfde nieuwe berichten binnen halen. Of 3x na drie keer een geforceerde stop…

Iemand ? :?

Je zou kunnen proberen alle postbussen weg te gooien en opnieuw aan te maken, als je daar de kans tenminste voor krijgt

[img:10fd109b41]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=9069[/img:10fd109b41]

@ nillio Krijg de tijd niet...

@michelvdb
“Bouw opnieuw op” staat bij mij in grijs…

Ik zit met hetzelfde probleem. AppleSupport wist aanvankelijk niets beters te melden dan dat ik te weinig geheugen heb(???). Inmiddels ben ik in de hoogste (Nederlandse Apple-)boom geklommen en heeft directeur Ton van Garderen me toegezegd dat de directeur van Support me zal bellen. Dat zou na 15 augustus gebeuren. Een jaartal heeft hij er niet bij vermeld. Dus ik heb nog steeds niets gehoord.

@atz

Post je hier de stand van zaken als je hierover contact hebt gehad met Apple ?
Of als het te “gevoelig” moest zijn voor het forum, stuur je me dan een PM ? :stuck_out_tongue:

Thanks…

@MDF

Uiteraard!

@ MDF, je dient wel eerst een postbus te selecteren in de linkerkolom voor je ze kan opbouwen. Indien je dat niet doet staat ze idd grijs.

Ik moet zeggen Mail.app er niet op vooruit gegaan is in Tiger. Ik heb laatst al alle mailboxen uit de cache weggegooid (ik gebruik IMAP) omdat Mail helemaal niet meer werkte en daarna werkte het weer.

[quote:2448b1ca20="MDF"]Maar als ik met de muis durf te bewegen over de mail applicatie (gelijk waar op het scherm) dan verschijnt de strandbal. Bij "Forceer Stop" staat vanaf dan Mail in het rood met melding "reageert niet". [/quote:2448b1ca20]

Ik weet niet welke server jij hebt, maar bij mij is vandaag de zaak opgelost (met hulp van AppleCare Protection Plan).
Kijk 's bij je serverinstellingen. Als daar “Wachtwoord” is ingesteld, moet je dat vervangen door “Geen”.