mail importeren vanuit outlook

Wie heeft er ervaring met het importeren van oude mail uit Outlook express (5.04) naar "Mail'? Als ik het wil importeren haalt ie slechts een deel binnen! Ik heb het ook al per map geprobeerd maar dat helpt ook niet. Wie heeft een oplossing cq andere manier van importeren?

dank, gerw

Toevallig probeer ik net voor mijn zusje hetzelfde te doen! Helaas tevergeefs. Toen ik een jaar geleden switchte, haalde Mail.app mijn hele Eudora-zooitje in één keer binnen. Nu ging hij heel ingewikkeld Outlook opstarten in Classic mode en maakte een nieuw identity aan. De informatie van OS 9 (die wel gezien wordt als je opstart in OS 9) was er ineens niet meer. Hij ziet bovendien ook geen mailboxes. Ik heb zelfs geprobeerd Eudora de info te laten binnen halen in OS X en dan Mail dit weer te laten binnen halen. Niks werkte tot nu toe.

Er zijn Applescripts te halen om te converteren maar daar lukt het ook niet mee. Wie, oh wie?

He Tiny,

Ik heb (na lang klooien) uitgevonden dat je eerst de hele outlookshit (bij mij in de map documenten/microsoft-gebruikersgegevens/identiteit/hoofdidentiteit) moet copieren naar een zelfde map in het OSX systeem. Dan werkt het importeren wel, alleen bij mij slechts tot op zekere hoogte.
Hopelijk heb jij meer succes.

Ger

[quote:cc47116ea4="gerw"]He Tiny,

Ik heb (na lang klooien) uitgevonden dat je eerst de hele outlookshit (bij mij in de map documenten/microsoft-gebruikersgegevens/identiteit/hoofdidentiteit) moet copieren naar een zelfde map in het OSX systeem. Dan werkt het importeren wel, alleen bij mij slechts tot op zekere hoogte.
Hopelijk heb jij meer succes.

Ger[/quote:cc47116ea4]

Mij is het uiteindelijk ook gelukt. Via Eudora in OS 9. Ik heb de boel daar naar over gezet en toen kon ik het ineens wel binnenhalen in OS X.

Ik hoop dat anderen hier wat aan hebben. :wink: