Mail in Tiger wil geen e-mail ophalen

Hallo iedereen. Het is wel een geruime tijd geleden dat ik voor het laatst een bericht heeft gedropt. :wink: maar nu zit ik met een probleempje. Ik kan geen e-mail ophalen met Mail in Tiger (10.4 Pre-release). Ik kreeg steeds een melding dat mail geen verbinding kan krijgen met de mailserver van mijn e-mail, terwijl safari wel internetpagina's kan laden.

De foutmelding is: “[b:dbb54ed0ad]The server error encountered was: The server “mail.gmx.net” cannot be contacted on port 110.[/b:dbb54ed0ad]”

Please help…

Al op een andere machine geprobeerd je mail op te halen? Het kan ook gewoon zijn dat uw mailserver down is voor de moment, dat je het dus helemaal niet ver hoeft te zoeken.

Lijkt me inderdaad een probleem met de mail-server.

Maar als je met een pre-release werkt, loop je natuurlijk het risico op fouten…

Als je daar niet mee kunt leven, moet je terug naar een stabiele versie.

Op de iMac is hetzelfde probleem ook. Maar me kennis heeft een powerbook met OS 10.3.4 en hij kon wel mijn e-mails ophalen. Dus de server is niet down.

en voor de rest die tiger. werkt die goed? of toch nog zo stabiele versie niet?

[quote:321d4040f0="boesboes"]en voor de rest die tiger. werkt die goed? of toch nog zo stablie versie niet?[/quote:321d4040f0]

Nou… niet echt… De beveiligde webpagina’s kan safari niet laden. En verder heb ik (nog) geen andere problemen gehad

Heb je misschien aan de instellingen van je Mail.app gezeten?... Je maakt dus gebruik van een POP acount... misschien maakt de mail-server in kwestie gebruik van SSL of misschien iets in een firewall instelling van Tiger?

Succes

Waar vind ik die 10.4 Pre-release?

Stel Mail eens opnieuw in. Waarschijnlijk ergens en typfoutje ofzo ...

[quote:0f7df2887d="Uxmal"]Waar vind ik die 10.4 Pre-release?[/quote:0f7df2887d]

Foei :innocent:

Ja dan zullen we (helaas) toch tot 2005 moeten wachten!

Eigenlijk zou 10.4 in 2004 uit moeten komen en in 2005 een volledige nieuwe OSX (10.5) zoals we dat ook hadden met 7.5 en 8.5 ( dan zou longhorn er ook eerder zijn?)

Windows Longhorn komt pas in 2007 uit, op neowin heb ik al her en der gezien dat het zelfs naar 2008 kan uitlopen. Tegen die tijd is 10.5 er wel denk ik :P

Probeer eens of je [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=22011]hier[/url] het antwoord kan vinden ;)

[quote:f6f145b093="XP-01"]Windows Longhorn komt pas in 2007 uit, op neowin heb ik al her en der gezien dat het zelfs naar 2008 kan uitlopen. Tegen die tijd is 10.5 er wel denk ik :P[/quote:f6f145b093]

Denk je dat?? Die is er allang, al achterhaald. :slight_smile:

OSX.X, net op tijd vòòr de lancering van Longhorn met X11 erbij die volwaardige win-applicaties kan draaien voor diegene die dat willen. [i:f6f145b093]straks wilt niemand dat nog haha [/i:f6f145b093] (probeer dat eens op een winteldoos) Sorry, gaan we weer op die toer. :stuck_out_tongue:

[quote:180087671e="Susanne"][quote:180087671e="XP-01"]Windows Longhorn komt pas in 2007 uit, op neowin heb ik al her en der gezien dat het zelfs naar 2008 kan uitlopen. Tegen die tijd is 10.5 er wel denk ik :P[/quote:180087671e]

Denk je dat?? Die is er allang, al achterhaald. :slight_smile:

OSX.X, net op tijd vòòr de lancering van Longhorn met X11 erbij die volwaardige win-applicaties kan draaien voor diegene die dat willen. [i:180087671e]straks wilt niemand dat nog haha [/i:180087671e] (probeer dat eens op een winteldoos) Sorry, gaan we weer op die toer. :P[/quote:180087671e]

Nou het spijt me heel erg maar Windows Longhorn wordt op zn minst gereleased in 2007, en is nog lang niet uit er drijven wel een zooi Alpha’s rond. En 10.5 is er ook al? Ook dom van apple dan dat ze nog met 10.4 bezig zijn… :?

Ik verbaas me toch telkens over de manier sommige hier bezig zijn over loghorn!

Loghorn zal geen pruts zijn. Ziet er zeer deftig uit en zal zeer stabiel zijn! Je zal wel een ongeloofelijke pc moeten hebben. Om nu zo met MS te lachen dat loghorn werkelijk op niets zal trekken.

rustig jongens.

het blijven wel prutsers bij MS ze hebben 100000 keer meer programeurs en nog doen ze er zo lang over! Apple doet meer en sneller met minder!

dus proficiat voor apple. Maar euh, hou toch op met al die haat MS berichten.
Zorg dan toch op z’n minst dat uw kritiek goed onderbouwd is!

Het lijkt me wel een mac is beter dan MS spelletje!

tuurlijk is een mac beter, mijn moeder was iet in MS Word aant typen, na 5 minuten, dit programma reageerd niet ...

Hier please geen windows-shit....

mmmmm, is de waarheid shit ?

Tsja. Het is een MAC-forum. En hier hoort alleen dingen over de MAC. Windows okee, maar niet te veel... Voor je weet stroomt dit forum vol met windows-gebruikers....