Mail incl instellingen terugzetten met TM in Lion

Hallo allemaal,

Kan iemand me van de goede tip voorzien? Het volgende is het geval.
Account van vrouw verwijderd omdat dit corrupt was. Vaak gezeur met importeren foto's etc terwijl we beiden beheerder zijn.

Account opnieuw aangemaakt.
Documenten terug gezet via TM
Nu wil ik oude mail terugzetten via TM incl de instellingen. Ik kan deze wel benaderen, maar als ik dan op " zet terug" klik, gebeurt er niets.....

" Vroeger" (SL) kon je zelf nog de mappen vinden, alleen bij Lion is het nog meer verborgen...
Kan iemand mij op weg helpen?

Groet Joost

Als je met de "alt-knop ingedrukt klikt op het menu "ga" vanuit de finder staat de Bibliotheek ook in het lijstje.
Nu moet je de mail map in TM kunnen vinden en terugzetten.

Suc6!

Als je Mail open hebt staan en je hebt het Time Machine icoontje op je menubar staan dan kun je eenvoudig e-mails terughalen. Kwestie van naar de juiste mailbox gaan en dan via dat TM icoontje de optie "enter Time Machine" nemen. Dan krijg je de TM interface met de betreffende mailbox en kun je zo terug in de tijd van die mailbox. Werkt met andere apps ook op deze wijze.

De tweede manier is zoals piebas dat al noemt. Dan maak je gebruik van de Finder en zet je via die weg de boel terug. Wel handig om dan Mail uit te zetten alvorens je er mee bezig gaat. In Lion is trouwens alleen de Library van de gebruiker verborgen. Daar werd/wordt nog wel eens veel in geknoeid waardoor dingen stuk gaan. Vandaar dat het nu verborgen is. Via Terminal is het nog zonder problemen te bereiken (daar kun je ook TM gebruiken middels het tmutil commando; heb je meteen manier nr 3 te pakken).

hoi
ik heb een soortgelijk probleem, inmiddels met capitan
hoe krijg ik die instellingen terug uit TM?

ik kan niet meer mailen. inkomend gaat ok. bij smtp uitgaande emaail kan ik alleen google kiezen terwijl ik bij telfort ben. en moet ik nou bij IMAP kijkeen of bij POP?