mail loopt vast bij opstart

Voortdurend als ik mail opstart loopt het vast. Kan iemand mij helpen?

Loopt ie echt vast, of probeert ie een heel groot mailtje te openen in de previewpane en moet je nog even (heel wat meer) geduld oefenen?

hij loopt echt verschrikkelijk vast. is het mogelijk om mail apart te installeren of zou het ook lukken met gewoon de prefs weg te gooien? uiteraard moet ik wel mijn mails behouden, maar da's nogmaal toch geen probleem, niet?

Je hebt in je home-directory een bibliotheek staan, waarin volgens mij een mapje Mail. Dit zijn je berichten en mailboxen en dergelijke. Deze kun je daar weghalen en bij voorbeeld op je desktop zetten. Hierna kun je Mail opnieuw openen en kijken wat er gebreurt. Ik denk dat je opnieuw een account moet aanmaken. Hierna kun je je mailboxen importeren via een menu-item (weet niet precies welke, heb op dit moment geen mac ter beschikking) door te zeggen dat je van Mail OS X wil importeren, waarna je de directory op je bureaublad kunt kiezen.

Mocht dit helemaal mislopen dan kun je de Mail-map terugzetten waar je um vandaan hebt gehaald (eerst Mail afsluiten) en voila hij crasht weer zoals eerst…

Is dit wat?