Mail Mac werkt niet

Deze morgen mail geopend en krijg volgende melding:
“Mail moet de informatie over je postbussen herstellen. Klik op ‘Stop’ en open Mail opnieuw. Als je Mail opent, worden je berichten geïmporteerd.”
Wanneer ik op stop klik en de mail terug open krijg ik weer dezelfde melding. Hij opent na een tijdje al mijn mails maar ik kan niets aanklikken op mail. Het venstertje blijft er ook staan. Op mijn andere laptop werkt dit wel nog goed.

Open je Mail app eens met ingedrukt houden van de Shift toets.

Nee, is juist hetzelfde.

Dan graag meer informatie:

Welke Mac
Welk MacOS
Welk Mailprogramma
Welke Mailprovider
POP3 of IMAP

Schermafbeelding 2022-11-14 om 13.26.54
Mailprogramma: Mail van mac
Mailprovider: proximus
IMAP

Misschien dit eerst nog even proberen:

Indien je IMAP hebt, kun je de mailbox gewoon weggooien en daarna opnieuw aanmaken. Je moet dan wel alle gegevens van Proximus mail opnieuw invoeren.

Gisterenavond nog een hele tijd bezig geweest. Wanneer ik de mail opende dan kwam direct dat pop-up venster en kon ik niets meer doen. Dus ook mijn accounts niet verwijderen. Heb dan nog verder gezocht online en gevonden dat ik bij “Bibliotheek”- " mail", de V-map moest kopiëren op mijn bureaublad en deze dan wissen. Ik heb nadien diezelfde V-map terug geplaatst en alles was in orde.

Fijn dat het is opgelost, maar wel een wonderlijke ‘zo maar’ storing. Normaliter hoef je niet zo diep te graven in het systeem om zoiets op te lossen.