Mail met aanhangsel versturen naar Window gebruikers..

Hello,
Kijk, dit is echt niet meer van deze tijd.
Als fotograaf dien ik vaak bestanden door te sturen( previews) naar klanten, en het overgrote deel daarvan werkt met PC’s.

Ik vind het heel vervelend om steeds weer die mails te moeten beginnen met:
“Om op te sparen, cursor op de afbeelding en rechter muisknop indrukken, de rest wijst zichzelf”

Hoe kan dat nu dat dergelijke mails , verstuurd mat apple mail, nog steeds moeilijkheden opleveren (opsparen aanhangsels) bij PC gebruikers ?

Bedoel je met “opsparen” opslaan? Ik begrijp je probleem niet. Dat er mensen (al dan niet met Windows) zijn die niet weten hoe een bijlage opgeslagen moet worden, kan Apple’s mailprogramma moeilijk verweten worden…

Je kunt een mail template maken en de betreffende tekst (plus je eigen info) in de footer zetten.

Stuur de foto’s via dropbox.
Of maak een photo gallery op flickr, smugmug (iPad), zenfolio (iPad), enz. en toon daar de previews.

[quote=Johnyw url=http://www.onemorething.nl/community/topic/mail-met-aanhangsel-versturen-naar-window-gebruikers/ time=1420554733]Hoe kan dat nu dat dergelijke mails , verstuurd mat apple mail, nog steeds moeilijkheden opleveren (opsparen aanhangsels) bij PC gebruikers ?[/quote]Ik moet ook zeggen dat ik niet goed inzie waarom het gebrek aan kennis van andere mensen over hún (al dan niet) gekozen gereedschap, jóúw probleem zou moeten zijn … Als zij niet weten hoe ze in hun mailer een afbeelding kunnen bewaren/opslaan¹ dan lijkt me dat hun zaak — zeker als het om een onderwerp als dit gaat, wat je tegenwoordig toch best wel onder basisvaardigheden zou moeten kunnen rekenen, als je het mij vraagt. Het is niet alsof je probeert uit te leggen hoe ze dit via de terminal/PowerShell moeten doen of zo …

¹ De Mac-term is „bewaren”, de Windowsterm is „opslaan”. „Opsparen” klinkt alsof je wilt dat ze eerst een paar tientallen mailtjes met foto’s moeten ontvangen voordat ze ze mogen bekijken :wink:

Ik herken je verhaal.
Je weet dat het niet jouw probleem is maar het zijn wel je klanten. Er zijn grenzen maar je wilt ze graag helpen.

Jullie overschatten PC gebruikers… die doen geen enkele moeite is mijn ervaring, als het niet als een soort bestand aan de mail hangt is het hommeles…; De vraag aan mij, honderden keren gesteld :" kan je niet een gewoon email programma gebruiken " En pas op hé, ik heb drukkerijen die het niet WILLEN begrijpen…; maar ik kan me niet permitteren om te zeggen “rot op”…
ter info, de Hires bestanden gaan altijd via WeTransfer…

Of dit gebruiken, ‘make plain text’ dan blijven het altijd attachments:

Of dit aanzetten (heb dat nog niet geprobeerd):

Of versturen als ZIP.

Of bij opgemaakt mail, de attachments zelf op het einde van de mail plaatsen (niet zelf getest)

Heb ook al meegemaakt dat de mailserver van een uitgeverij alle plaatjes automatisch omzet naar schermresolutie, en maar klagen dat de bestanden niet goed zijn.

@BenDover haha, dat laatste ook reeds vaker gehad, ik krijg een emmer verwijten over me heen, en uiteindelijk dan maar een DVD’tje opgestuurd