mail naar map slepen

Hallo, Sinds vanochtend kan ik op mij powerbook G4 de binnengekomen mails niet meer naar een andere bostbus slepen. Hij pikt hem gewoon niet meer op.....

Weet iemand waar dat aan kan liggen?
Tnx …again!
Ben

Ik zou beginnen met Mail opnieuw op te starten en dals dat niet werkt de Mac opnieuw op te starten. Als je dat gedaan hebt en het werkt nog steeds niet, kan je dan wat exacter beschrijven wat er gebeurt?

Je hebt gelijk Tiny, ik zal proberen het probleem duidelijker te omschrijven.

Het oprstarten van zowel mail als de mac heb ik geprobeerd.
Waneer ik mail opnieuw start maakt het geen verschil. Het opstarten van de mac wel, maar tijdelijk.

Ik denk zelf dat het aan safari ligt. Want als ik safari heb gebruikt komt het probleem in mail terug.
Daarnaast heb ik al wat probleempjes met safari. Zie hier:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=22778&highlight=safari

(off topic: hoe kan ik die link korter maken… :expressionless: )

Wellicht zal ik safari opnieuw moeten installeren…?

Dank je wel!
Ben

Zit je toevallig te webmailen? Omdat je het hebt over Safari?

Als je mailt via een mailclient (bv het programma ‘Mail’ van Apple) kan je mails en mappen makkelijk beheren. Als je een mailaccount benadert via een browser, kan je dat meestal veel moeilijker, of helemaal niet. verslepen meestal niet.

Als je mailt via een apart mailprogramma en niet via webmail (Safari), dan heeft Safari er waarschijnlijk niets mee van doen. Ik zou tenminste niet weten hoe.

Als je nog steeds problemen hebt met Safari, kan je er idd over nadenken het opnieuw te installeren. Werk je met Panther? Zo niet is het misschien een extra reden om te upgraden. Ik ken twee mensen die in het verleden problemen hadden met Safari. Beide waren na een upgrade opgelost.

Evt. kan je nog de dealer om raad vragen? Als je bijvoorbeeld bij MacSupport de Mac heb gekocht, denk ik dat ze misschien wel een tip voor je hebben.

<offtopic>
Tijdens het plaatsen van een post, kan je linksonder ‘BBCode’ aanklikken. Hier staat hoe je een link als link kan plaatsen ipv een lange url…
</offtopic>

mischien de prefs weggooien?