[Mail] Nieuwe e-mails een kleurtje

1 Ik wil van nieuwe e-mail berichten dat de hele header een bepaalde kleur krijgt. Eenmaal aangklikt/gelezen moet de header weer een witte achtergrong krijgen natuurlijk Is dat nu echt niet mogelijk met een bepaalde rule, of kijk ik er overheen?

2
Ik heb tijdens een testje een rule aangemaakt waarbij de headers van een groot aantal mailtjes rood werden. Hoe krijg ik dat weer normaal? Als ik de rule weggooi, dan blijven ze rood!

voor punt 2 kan je het volgende doen. je moet de rule veranderen naar de kleur die je wil hebben. de betreffende mailtjes selecteren en uit je menubar>message>apply rule kiezen. misschien als je de rule weggooit dat dit ook werkt.

1e vraag: kweenie... 2e vraag: volgens mij helaas pindakaas; eenmaal een regel toegepast op de mail, is dat niet meer te veranderen. Als je pers├ę die mailtjes wilt bewaren zonder rood, zul je ze naar jezelf moeten doorsturen, met die regel dan natuurlijk uitgeschakeld.

Als die regel is verwijderd, alle berichten selecteren en terug regels laten toepassen, de kleur zal nu weg zijn. Hetzelfde scenario indien je het van een andere kleur wil voorzien.

Het lukt alleen als je een rule aanmaakt die de headers wit maakt en die vervolgens toepast. Als ik de rule weggooi dan verandert er niks. Volgens mij een foutje Apple.

Blijft dat ik het nog steeds niet voor elkaar krijg om ongelezen mailtjes een kleurtje te geven. Niemand die dat voor elkaar krijgt?

nee hoor, geen foutje van apple lijkt mij. je maakt een regel aan en alle (geselecteerde) berichten worden vervolgens daar doorheen gehaald. het is niet zo dat er een 'link' is tussen een regel en een bericht. Dan zou je nadat je die regel veranderd meteen resultat kunnen zien. Dus gewoon een 'contra' regel aanmaken voor de mails die je wil veranderen.

In mijn geval wist ik nog welke regels ik had aangemaakt met welke criteria. Maar ik had ook drie heel ingewikkelde regels kunnen maken met meerdere criteria. In dat geval zou ik het onmogelijk weer kunnen herstellen. Er zou een 'undo all rules' functie moeten zijn. Maar goed, nieuwe mailtjes een kleurtjes geven is dus voorlasnog niet mogelijk.

Nieuwe mails een kleurtje geven is wel mogelijk . Alleen..... dien je wanneer je een nieuwe regel hebt aangemaakt en deze wil toepassen op reeds ontvangen mails, al je mails te selecteren . Nadien kies je voor pas regels toe. Al de nieuwe mails en ook de andere zullen op dit moment het gevraagde kleurtje krijgen.