Mail: nieuwsbrief namens klant sturen

Goedemiddag,

Voor een klant wil ik elke maand een nieuwsbrief versturen naar een flink aantal adressen. Zodat hij er geen omkijken meer naar heeft. Klant levert content aan, en ik verwerk en verstuur deze namens hem.

Echter wil ik dit doen vanuit Mail op mijn iMac hier thuis in Rotterdam. Klant woont in België. Als ik dit nu zou versturen staat mijn email adres als verzender, tevens komen alle mogelijke reply's bij mij binnen.

Weet iemand hier een oplossing voor die ik nog niet heb kunnen vinden? Zodat het lijkt alsof ze namens hem verstuurd zijn...

Alvast bedankt!

Maak een nieuwe alias aan om de berichten te versturen en laat alle binnenkomende mail op die alias doorsturen naar het adres van de klant. Dan klopt de afzender van de nieuwsbrief niet met het email adres van de klant, maar het alternatief is dat jij toegang moet krijgen tot de email account van de klant.

Je kunt in ieder geval het 'Antwoord aan' veld gebruiken en daar het e-mail adres van de klant invullen.
De afzender blijft echter wel jouw e-mail adres, maar misschien kun je elke maand even de naam veranderen in je account instellingen zodat de klantnaam als afzender komt te staan...
[img]/uploads/community/06065a43a6977e1b7277e1e3cd568ec647eb50e2_0.png[/img]

[quote=fatboysmart url=http://www.onemorething.nl/community/topic/mail-nieuwsbrief-namens-klant-sturen#post-2251221 time=1310390088]Je kunt in ieder geval het \'Antwoord aan\' veld gebruiken en daar het e-mail adres van de klant invullen.

De afzender blijft echter wel jouw e-mail adres, maar misschien kun je elke maand even de naam veranderen in je account instellingen zodat de klantnaam als afzender komt te staan...

[img]/uploads/community/06065a43a6977e1b7277e1e3cd568ec647eb50e2_0.png[/img][/quote]

Dus als ik email adres klant invul in veld Antwoord aan komen evt reply's sowieso bij hem binnen? Niet bij mij?

En als ik dus bij account instellingen idd 1x per maand mijn naam verander dan komt die 'nieuwe' naam bij ontvanger in inbox te zien als afzender naam in lijst van emails?

Op je eerste vraag is het antwoord ja... probeer het zelf maar eens uit door bij 'antwoord aan' een (willekeurig) e-mail adres in te vullen, en dan een mailtje aan jezelf te sturen. Als je daar een reply op geeft zou dat e-mail adres gebruikt moeten worden.

En je tweede vraag heb ik niet zelf uitgeprobeerd, maar moet volgens mij wel werken. Ook hier geldt dat je het zelf even kunt uitproberen door een mailtje naar jezelf te sturen.

Wat je moet wijzigen in de voorkeuren->accountinstellingen is de naam van het veld 'volledige naam'.

ik gebruik dit: [url=http://www.nieuwsbriefenco.nl/]www.nieuwsbriefenco.nl[/url]

Een heel belangrijk vraag is, moet je dat wel willen doen?
Persoonlijk denk ik van niet, de kans is groot dat jij door jouw provider als spammer wordt aangemerkt en het is de vraag hoeveel van de mails er in spamfilters blijft hangen omdat de spf-records niet kloppen.
Mijn advies besteed dit uit aan een partij zoals hierboven genoemd.

Dank allen! Ben er wel redelijk uit wat de mogelijkheden zijn en wat ik ga doen.

Gr imagic

Ik zou dit ook zeker niet vanuit Mail gaan doen, dat is daar niet voor bedoeld. Gebruik een verzendservice als www.mailchimp.com , www.ymlp.nl of installeer zo iets als www.phplist.com op je webserver. Zo voorkom je problemen met spam en kunnen je abonnee's zichzelf aan- en afmelden zonder jou lastig te vallen.

mocht je het toch vanuit mail willen doen dan kun je ook een extra afzender toevoegen aan je bestaande account in mail. in de voorkeuren kies je voor accounts en dan zie je een overzicht van al je accounts. wanneer je op een account klikt kun je een e-mail adres invoeren in het "E-mailadres" veld. Wanneer je hier een komma achter zet met een spatie en dan weer een email adres erachter zet kun je deze vervolgens selecteren bij je uitgaande mail. Op die manier lijkt het voor iedereen als het ook echter van dat andere adres afkomt.

via de headers kunnen ze nog wel zien dat het bij jou vandaan komt, maar die ziet doorgaans niemand.