Mail-Only Users maken?

Hoi,

Ik heb nu de postfix en alles draaien, maar nu moet ik dus gebruikers gaan aanmaken op mijn macje.
Nu heb ik gelezen dat je ook een soort van mail-only gebruikers kan maken, gebruikers die niet voorkomen in het login scherm, geen homedir hebben etc, alleen puur mail kunnen ontvangen en versturen.
Ik heb me de afgelopen dagen de pleuris gezocht naar een howto, maar die schijnen heel schaars te zijn.

Kan iemand me helpen?

dat kan misschien wel in de unix omgeving, maar niet in de gui van macosx zelf. in de server versie van het macos zit wel een gui om dat soort dingen aan te maken. welke versie van macosx gebruik jij?

HS-L

Volgens mij kan het wel via NetInfo Manager. Je kunt een bestaande gebruiker kopieren en het nieuwe record dan aanpassen.

Voor pop mail is geen home directory nodig.
Als je ook een IMAP server wilt gaan draaien is een home directory voor iedere gebruiker (meestal) wel nodig.

Overigens neemt een via Systeem Voorkeuren aangemaakte gebruiker maar iets minder dan 1,5 Mb in beslag op je hard disk.
Ik weet niet hoeveel gebruikers je moet aanmaken…

Fons

Ik gebruik de gewone standaard versie van Tiger en heb mail 'aangezet' via de postfix enabler.

Ik moet een user of 10 aanmaken, maar ik wil niet dat ze in het login screen komen te staan. Dus dat wil ik sowieso voorkomen.
Ik zal eens kijken in NetInfo Manager of ik daar iets kan doen, bedankt voor die tip!

ik heb net via NetInfo zitten hobby-en en ik heb mail kunnen ontvangen en versturen :d

Thanks a bunch!

Heel relaxed om in de ‘normale’ Tiger ook de services te kunnen gebruiken! :slight_smile: