Mail op iPhone naar prullenbak.

Als ik dit doe verdwijnt het ook op mijn iMac...

Is dit uit te schakelen?
Want ik ben nu eigenlijk al mijn mail "kwijt" op mijn iMac.

Ik had verwacht als ik de mail op de iPhone weg gooi, dat ze op de iMac blijven staan...

NIET dus...

Kan ik dat uitschakelen?

Hoe heb je je mail ingesteld, POP3 of IMAP?

Dan heb je exchange of imap ingesteld ipv pop.

Dat is juist handig, anders moet je het 2 keer verwijderen.

Maar verwijderen van je mail op je iPhone is eigenlijk onzin. Het vult het altijd aan tot het aantal wat je hebt op gegeven, niet meer. Oudere mail verdwijnt vanzelf van je iPhone bij ontvangst van nieuwe mail.

Is een apple mailaccount ( mac.com, me.com, icloud.com) niet per definitie IMAP ?
Je kunt wel instellen dat de weggegooide mails nog een tijd in de prullenmand en dus bereikbaar
blijven.
Of je zet het syncen van mails tss. iPhone en mac uit in de Instellingen.

Gmail en vele andere kun je in mail app wel als POP3 instellen.

[quote=johannes url=http://www.onemorething.nl/community/topic/mail-op-iphone-naar-prullenbak#post-2506930 time=1356904451]Is een apple mailaccount ( mac.com, me.com, icloud.com) niet per definitie IMAP ?

[/quote]
Ja, maar hoe weet jij dat het om zo een account gaat? Is zie dat hierboven niet genoemd :razz:

Je heb waarschijnlijk je mail account als IMAP gedefinieerd, ondanks dat velen nog het gewone POP account gebruiken.
Het voordeel is inderdaad dat het beter onderling werkt met meerdere toestellen.
Je moet even 'anders' denken bij het gebruik van dergelijk account, en dan zie je onmiddellijk de voordelen.
Vooral voor iemand die elke dag of elke week veel mail moet verwerken.

Als je niet wil dat de mail op je iMac verdwijnt, moet je het ook niet op de iPhone weggooien.
Van het moment dat je een mail leest en NIET verwijdert, zie je ook op de iMac dat de mail gelezen is, maar niet weggegooid.
Gooi je hem weg, dan staat hij nog steeds in de prullenmand, ook op je iMac.
Gooi je hem uit de prullemand weg, dan is hij ook definitief op de iMac weg.
Je kan ook mappen aanmaken waarin je de mail dropt, die je iets langer wil bewaren, kwestie van organisatie.
Diezelfde mappen zou je dan in principe ook moeten terugvinden op de iMac.

Bij een IMAP account is het dus zo dat al je mail op de server van je provider beheerd wordt, en dat de Mac of iPhone alleen voor 'weergave' gebruikt wordt.
Zelfs als je je mail leest via de web-interface van je provider, heb je dezelfde resultaten.

Als ik jou was, zou ik dit zeker zo laten, je hebt alleen maar voordelen.