mail opnieuw installeren - apple's mailprogramma

Hallo medemaccers

even nieuw bericht, volgens een aantal van jullie kan ik mijn mailprobleem misschien wel verhelpen door het opnieuw te installeren.

Maar hoe kan ik dat opnieuw installeren??
Moet het oude dan eerst verwijderd worden, of kan ik het zo erover heen zetten??

Wie wil mij even stap voor stap graag, helpen, hoe ik dta mail opnieuw kan installeren??

alvast bedankt mijn appeltje

Nee je kan niet alleen de mail app opnieuw instaleren, dan moet je je hele systeem opnieuw instaleren, sorrie het kan niet anders

[quote:post_uid0="Mark_Unix"]Nee je kan niet alleen de mail app opnieuw instaleren, dan moet je je hele systeem opnieuw instaleren, sorrie het kan niet anders[/quote:post_uid0] Volgens mij kan dit wel, naamgenoot  ;)

Ik weet alleen niet meer hoe en ik weet ook niet meer waar ik dat gevonden heb. Ik zal nog ff zoeken en als ik iets vind, laat ik het weten, ok?

Ik dacht dat het iets was met ctrl-klikken op een package. Dan krijg je de contents te zien. Ik heb net mijn OS X installatie CD erin gedaan alleen ik krijg het niet werkende. Helaas.

Wie weet hoe dit wel kan?

Ik dacht dat het iets was met ctrl-klikken op een package. Dan krijg je de contents te zien. Ik heb net mijn OS X installatie CD erin gedaan alleen ik krijg het niet werkende. Helaas.

Wie weet hoe dit wel kan?

nee ik heb het net ook gecontroleert het is echt onmogelijk, jammer maar helaas dat word opnieuw instaleren. sorry

Download Pacifist en met dit programma kan je "verborgen" bestanden terug zetten van de OS X cd-rom. Ik heb het toen gebruikt nadat ik IE 5.2 maar 632x crashde en ik versie 5.1 van de OS X cd-rom afhaalde met behulp van Pacifist. Een wereldhandig programmaatje :)

Het adres van de site:

http://www.charlessoft.com/

En om een leuk voorbeeldje te zien van dat het mogelijk is om mail terug te zetten:

http://www.charlessoft.com/screenshots/Pacifist/install.jpg

Suc6!

Let wel op als je nu 10.1.5 hebt d.m.v. updates is Mail anders dan op de cd-rom van 10.1. Als ik het goed heb zat in de laatste een update van Mail een paar verbeteringen van Mail.

[quote:post_uid14="awesomemac"]Download Pacifist en met dit programma kan je "verborgen" bestanden terug zetten van de OS X cd-rom. Ik heb het toen gebruikt nadat ik IE 5.2 maar 632x crashde en ik versie 5.1 van de OS X cd-rom afhaalde met behulp van Pacifist. Een wereldhandig programmaatje :)

Het adres van de site:

http://www.charlessoft.com/

En om een leuk voorbeeldje te zien van dat het mogelijk is om mail terug te zetten:

http://www.charlessoft.com/screenshots/Pacifist/install.jpg

Suc6!

Let wel op als je nu 10.1.5 hebt d.m.v. updates is Mail anders dan op de cd-rom van 10.1. Als ik het goed heb zat in de laatste een update van Mail een paar verbeteringen van Mail.[/quote:post_uid14]
hoi hoi

Thx voor je reactie, maar als ik heel eerlijk bent snap ik er niet veel van.

Ik heb 10.1.5 draaien, dus inderdaad ook een ander mail programma dan wat er op mijn OS X cd staat.

Volgens mij als ik het goed lees en begrijp, zou ik 2 dingen kunnen doen, maar weet dit niet zeker, vandaar dat ik het hier even voor wil leggen, in de hoop dat iemand mij kan vertellen of dit juist is?

Als ik een nieuwe update van 10.1.5 over mijn huidige 10,1.5 draai, (als dit mogelijk is, staat dan mijn mail weer hoe het hoort te staan?

2e optie ik wacht wel tot en met 24 aug. op de 10.2 versie, want daar moet de mail wel goed werken, lijkt me dat dan mijn mail wel goed moet werken. Overigens het heeft altijd goed gewerkt, maar vanaf 10.1.5 is het raar gaan doen.

Mocht iemand weten wat de juiste oplossing van hierboven beschreven is, ik verneem ze graag.

groetjes mijn mijn appeltje

Ik wist wel dat het zou kunnen =)

Appeltje, met dit programma kan je het dus blijkbaar doen. Maak ff een goede backup van je Mail map en trek dan m.b.v. dit programmaatje de Mail.app opnieuw van je installatie cd. Als je een locatie kan kiezen voor het installeren, kies dan je applications map. Daar hoort hij thuis. Daarna zou ik even software update laten draaien om te zien of hij Mail.app ook update.

Suc6

Hoi Tiny

Heb mail al backup gemaakt, maar installeren opnieuw nog niet, zit er aan te denken OS X 10.1.5 opnieuw erover heen te zetten (zie ook eerdere opmerking van mij) maar weet niet of dit een oplossing biedt, en of het uberhaupt mogelijk is?

ZO niet, dan wacht ik maar tot en met de 24ste dan hoop ik met de nieuwe versie dat ook mijn mail goedkomt en blijft.
Voordat ik 10.1.5 geinstalleerd had, had ik ook geen problemen met mijn mail

mijn appeltje

Mijn Appeltje, ik heb zelf ook 10.1.5 en heb geen enkel probleem met Mail al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik het niet vaak gebruik. Ik vind het mailprogramma in Mozilla fijner werken met meer opties. Maar goed, ik denk dat het wijs is om Mail met het programma pacifist opnieuw te installeren (en zoals gezegd in de Applications map) en dan daarna de update 10.1.5 opnieuw te installeren. In theorie zou het zo zonder enig probleem moeten gaan. En wachten tot 10.2 kan natuurlijk ook. Ik wacht met je mee ;)

Hoi hoi

Thx voor je reactie .

Ja ik ben inderdaad een beetje bang dat ik wat fout doet, voor jullie ervaren maccers stelt het misschien allemaal niet zoveel voor, maar ik moet alles nog leren  ;) dus dan is het ff wat anders.

Ik kan dus als ik het goed begrijp, niet alleen 10.1.5 opnieuw erover heen draaien, zodat het opgelost is??

Mocht dit niet het geval zijn, dan wacht ik dus rustig af, het is zo 24 augustus zullen we maar denken, nog meer redenen om ernaar uit te kijken voor mij  :D

groetjes en bedankt mijn appeltje

[quote:post_uid0="Guest"]oja awesomemac is die bas van ringenoldus[/quote:post_uid0] de bas???????????

Wat zijn die smile's voor ongein, deze heb ik er niet in gezet.

Volgens mij heeft Tiny dit pas ook gehad, Tiny, als je dit leest, weet je ook hoe dit gekomen is??

ben ik wel benieuwd naar

groetjes  mijn appeltje

[quote:post_uid0="mijn appeltje"][quote:post_uid0="Guest"]oja awesomemac is die bas van ringenoldus[/quote:post_uid0] de bas???????????[/quote:post_uid0] Het maakt me eigenlijk niet zoveel meer uit. Op zich vind ik het wel leuk dat zij helemaal uitgebreid een post moeten plaatsen. Teksten schrijven en zo. Voor mij is het letterlijk één druk op de knop om de bagger weer te verwijderen. Ze hadden vannacht tussen vier en vijf een pagina vol met uitgebreide berichtjes gezet bij de forumethiek topic. 30 seconden nadat ik ze zag, waren ze weg ;)

Hoi Tiny,

Nou ja ze hebben blijkbaar s'nachts niets anders te doen dan hier te komen zieken. negeren lijkt me het beste.

Maar om ff op de smiles terug te komen, in de reactie had ik alleen vraagtekens achter de letters gezet, en toen ik hem poste stonden er 2 smiles, die ik NIET hebt geplaatst, dit had jij pas toch ook, wat is dit??

gr  mijn appeltje

Mijn Appeltje, ik denk nl. dat op de update 10.1.5. geen volledige versie van Mail aanwezig is. Alleen een "aanvulling" om de bestaande Mail te verbeteren. Vandaar dat ik schreef dat het wijs is om met Pacifist Mail vanaf cd cd-rom OS X terug te zetten en dan de update van 10.1.5 om Mail weer up to date te maken. Maar ik ga ff kijken of het wel zo is. Ik heb de update 10.1.5. nog op een MacFan cd staan en zal ff kijken of dit een volledige versie is of een update.

Ik heb met behulp van Pacfist gekeken wat er precies in de update van 10.1.5 aanwezig was. In elk geval geen volledige Mail programma. Wel een paar verwijzigen naar Mail, maar niet het volledige programma. Dus het ziet er naar uit dat je Mail van je oorspronkelijke cd-rom moet halen m.b.v. Pacfist en dan de update 10.1.5 opnieuw moet draaien (al vraag ik me af of je eerst 10.1.4. moet doen?). Een heel gedoe dus Mijn Appeltje. Heb je zoiets van, "laat maar", ook goed. Dat vind ik altijd het nadeel van updates, je oorspronkelijk cd-rom is gelijk "waardeloos" geworden. Maar goed, nog een paar dagen en dan 10.2 :)

Anja ik ben benieuwd of je dit nog geprobeerd heb en wat de uitkomst is.Wat betreft pacifist lijkt me wel wat zeker als X.2 er straks is en we in een later stadium wat moeten herstellen.Gelukkig kan dat dan .Maar een schone installatie is dan ook weer een mogelijkheid. :D  :D  :D

Aljo

[quote:post_uid0="mijn appeltje"]Maar om ff op de smiles terug te komen, in de reactie had ik alleen vraagtekens achter de letters gezet, en toen ik hem poste stonden er 2 smiles, die ik NIET hebt geplaatst, dit had jij pas toch ook, wat is dit??[/quote:post_uid0] Hai appeltje,

Sorry dat ik zo laat zie dat je een vraag aan mij richt maar ik ben aan het veruizen. Vanaf gisteren is het officieel door gegaan. Ik woon weer in Amsterdam =)

De smilies worden in een post geplaatst door een combinatie van lettertekens. In plaats van een lachend gezicht links aan te klikken, kan je ook een dubbele punt en haakje sluiten tikken. Sterker nog: als je hem aaklikt, zie je dat deze leestekens in je tekst komen. Het is daarom ook mogelijk dat leestekens die jij nietvermoedend typt, in code iets betekenen. Dan wordt dit wanneer het wordt geplaatst dus omgezet in een icoon in plaats van de door jou bedoelde leestekens.

Adriaan is hier echter de expert over. Ik hoop dat hij me corrigeert wanneer ik foute dingen zeg…