MAil opslag vergroten

Kan iemand mij vertellen hoe ik de opslag van mail kan vergroten zodat ik niet elke week een admin bericht krijg dat mijn mail capaciteit overschreden gaat worden? Hartelijk dank,

Paul

We gaan er maar even van uit dat je Mail van OS X 10.3 gebruikt en dat je met de admin de beheerder van de mailserver bedoeld en niet de beheerder van de computer waar je op werkt (m.a.w. volgende keer iets meer informatie geven over hoe en wat):

Mail > voorkeuren > accounts > selecteer gewenste acccount:

klik op geavanceerd:

Vink: [i:9ab6309b33]Verwijder bericht na ophalen van server[/i:9ab6309b33] aan en stel in op: [i:9ab6309b33]onmiddelijk[/i:9ab6309b33]

Sorry voor het gebrek aan info : alle accounts staan al op gelijk van server verwijderen de letterlijke tekst van de admin is :

"Your mailbox is over the high water mark.
Please delete some messages from your mailbox

If you are using our webmail, please remember that messages in
the trash folder take up just as much space as other messages."

de afzender is “admin”

Het lijkt steeds meer te gebeuren en sneller in
MacOS 10.3.8 op een iMac 17" G4

ergens in mail zou je volgens mij de capaciteit moeten kunnen vergroten denk ik maar ik heb geen idee hoe.
enig idee hoe ik dit wel kan?

Gr.

Paul

Volgens mij krijg je dat berichtje niet van je mailprogramma, maar van je e-mail provider. :o

Maar als ik zorg dat er niets op de server blijft staan dan zou dat toch niet moeten gebeuren?

klopt als een bus.. als je de mail van de server afhaald zal hij geen berichten sturen.

Houd wel in de gaten dat je je SENT messages ook zo nu en dan deleted… en je DELETED items…

Dat gebeurt ook regelmatig maar eerst kreeg ik dit bericht eens in de paar maanden nu eens in de week en ik doe niets meer of minder dan toen. het blijft dus een raadsel. Is er echt geen manier de capaciteit van de mail op je eigen computer te vergroten?

gr

Paul

De capaciteit van Mail heeft hier niets mee te maken. Wat voor een soort e-mail account is het? Pop of IMAP?

Klinkt een beetje alsof je in een netwerk zit met een eigen (Exchange?) mailserver....

Is het een mailadres van je bedrijf ofzo?

Hoe heb je je uitgaande server ingesteld? Hetzelfde als je provider, of die van je emailverstrekker?

Misschien kan je wat meer informatie geven over de situatie. Haal je je mail bij je provider op ? heb je misschien een eigen mailserver draaien ? maak je misschien gebruik van een webhostingpakket met een eigen domeinnaam ?

wellicht helpt het al als je via webmail (als je dat hebt) eenmalig handmatig de berichten die nog op de server staan verwijdert. wellicht ook iets van een spamfilter map oid?

1) welke provider heb je? 2) wat is het volledige email adres van de mysterieuze afzender "admin"?

Ik heb chello van UPC , Het mail adres is alleen admin vreemd genoeg. Als ik in mail het adres wil zien door het uit te klappen blijf je alleen "admin" zien , dus geen echt e-mail adres. het gehele bericht luid als volgt

Van: 	  admin
Onderwerp: 	ATTENTION: High Water Mark Notification, total bytes stored.
Datum: 	12 februari 2005 17:17:33 GMT+01:00

Your mailbox is over the high water mark.
Please delete some messages from your mailbox!

If you are using our webmail, please remember that messages in
the trash folder take up just as much space as other messages.

bedankt voor je reaktie

Paul

Bel Chello helpdesk eens, volgens mij zenden zij dit soort berichten niet. Ik vermoed dat het een windows virus is die dergelijke zooi rondstuurt.

Als dat zo zou zijn zouden mijn berichten wel binnen moeten komen maar ze bouncen omdat er teveel bites gebruikt worden. Dus te weinig opslag. Een windows virus op mijn MAC??

De vraag blijft hoe “weet er iemand hoe ik de mail opslag kan vergroten?”
alvast bedankt

Gr

Paul

Wie gaat het nog een keer proberen? :D

Tja , ik begrijp ook dat het allemaal een raar verhaal is maar ik werk ook al zo'n 10 jaar op de Mac en meestal kan ik wel iets oplossen of ken ik iemand die dat kan. Dit is volgens mij een vreemd probleem . Van mij mag iedereen het blijven proberen

Anders toch bedankt

Paul

Wat even blijft hangen is of de server bij UPC ook echt leeg is. Al via internet gekeken op je webmail (alle boxen)? Hoe vreemd ook er kan iets mis zitten in de communicatie tussen jou en UPC.

Nou Paul, je bent niet de enige met dit gelazer. Ik zit ook bij chello en heb eveneens aangevinkt dat een opgehaald bericht direct van de server verwijderd moet worden, heb dit ook gecheckt en de server is leeg. Ik heb mijn inbox tot 4 mb schoongemaakt, prullenmand en zelfs verzonden berichten helemaal geleegd maar toch krijg ik een paar keer per dag een high water mark notification en worden files van 3 of 4 mb gebounced. Heb al een mailtje naar Chello gestuurd, maar nog geen antwoord gekregen. Heb ook het idee dat met admin als afzender ik een bericht van OSX 3.9 terugkrijg, omdat het geen email-adres is, wellicht wel een typisch Unix geintje. Als ik Google laat werken, kom ik namelijk een paar voor mij onbegrijpelijke Unix-verhalen tegen. Waar is de expert?

[quote:14eb7f47b6]De vraag blijft hoe "weet er iemand hoe ik de mail opslag kan vergroten?" alvast bedankt [/quote:14eb7f47b6]

Het antwoord op die vraag kan volgens mij alleen maar zijn: Een andere provider en een grotere harddisk. Initieel staan de berichten op een server. Na binnenkomst slaat Mail berichten lokaal op. Of daar beperkingen qua omvang kunnen zijn is mij niet bekend.

UPC/Chello aan zet?