Mail: oude berichten worden NIET automatisch verwijderd...

Ik heb een regel (rule) aangemaakt in Mail, als eerste in de rij gezet en ook nog eens een kopie ervan helemaal onderaan de rij van alle regels/rules gezet:

‘Als aan ALLE voorwaarden is voldaan’:
‘Elk bericht’
‘Is ouder dan 46 dagen’
‘Worden de volgende taken uitgevoerd:’
‘Verwijder bericht’

(eventueel nog uit te breiden met ‘Account is …’

Helaas blijven mails ouder dan 46 dagen in mijn accounts staan, en moet ik met de hand de regels toepassen.
Hoe kan ik dit automatisch voor elkaar krijgen? (Zodat de regel bij starten/beeindigen van Mail wordt toegepast?
Iemand een idee?

Hoe heb je dit getest? Ik geloof dat nieuw aangemaakte regels niet terugslaan op al aanwezige mails maar pas begint te werken op alle nieuwe mails die je ontvangt. Als de regel er al langer dan 46 dagen instaat en hij werkt niet, dan weet ik het ook niet direct.

Nee, die regel heb ik al MAANDEN staan, maar hij doet niks dus... ???

[quote:919e9282cd]'Als aan ALLE voorwaarden is voldaan': 'Elk bericht' 'Is ouder dan 46 dagen' 'Worden de volgende taken uitgevoerd:' 'Verwijder bericht[/quote:919e9282cd]

Ik heb het vermoeden, na het bekijken van andere elementen waaruit je een rule kunt opbouwen (in jouw voorbeeld: ‘als aan alle voorwaarden is voldaan’ en ‘elk bericht’) dat Mail niets kan met een classificatie van een mail zijnde ‘ouder dan 46 dagen’. Enkel vaste eigenschappen van een mailbericht (titel, onderwerp, datum verzonden/ontvangen etc.) kunnen gebruikt worden als classificatie. Zelf werk ik in het Engels, en naar ik aanneem heb je ‘IS EQUAL TO’ element gebruikt, gevolgd door iets als ‘ouder dan 46 dagen’. Met eenscript zou je dit een computer waarschijnlijk wel kunnen laten doen, maar binnen de applicatie is dit een te complexe ‘command’, om het zo maar te noemen. Waar doel ik op: enkel een mail die als titel heeft ‘ouder dan 46 dagen’ zal worden verwijderd waarschijnlijk. Poehpoeh… als er mensen zijn die het beter en begrijpelijker kunnen uitleggen (verondersteld dat ik gelijk heb) hou ik me aanbevolen!

Die regels zijn alleen van toepassing op mails die je op dat moment binnen haalt en die zijn dus nooit ouder dan 46 dagen, tenzij je dus een week of 6 op vakantie gaat en je mail dan niet leest. Als je dan terug komt en je mail ophaalt dan gaat die regel in werking.

OK, is duidelijk: op deze manier werkt het niet. In Entourage is dit namelijk WEL goed mogelijk en werkt prima. Iemand een ideetje hoe dit ook in Mail te doen?

Ik heb ook bij mijn accounts ingesteld dat hij na zoveel tijd de trash en Junk moet legen en sent items moet opschonen, maar hij bakt er niets van. De helft blijft gewoon eeuwig staan.

Dat is een zwak punt van Mail.