Mail perikelen

Als ik in Mail een reply wil sturen op een e-mail, dan wordt soms het e-mail adres veranderd hierin. Hoe komt dat?

000000000000-0000@T-Online.de

(uit privacy overwegingen alle cijfers in nullen veranderd).

Geen idee, maar ik zou, in dat geval, Mail er even afkieperen en opnieuw installeren. Dat wil voor sommige gekke dingen in bepaalde progs wel eens helpen.

[quote:cb07ddd737="Geedee"]Geen idee, maar ik zou, in dat geval, Mail er even afkieperen en opnieuw installeren. Dat wil voor sommige gekke dingen in bepaalde progs wel eens helpen.[/quote:cb07ddd737] Alleen weet ik niet waar je Mail los kan downloaden. Ben even op zoek geweest, maar vind niet meteen iets.

Als je nou echt geen idee hebt waarom kom je dan met een 'oplossing' die misschien totaal overbodig is?

Ik weet overigens ook niet wat het probleem kan zijn, maar het lijkt me meer aan de afzender te liggen dan aan mail. Ik heb wel ooit (maar dat was met de vorige versie van Mail) problemen gehad met mensen met Lotus.

H

het kan zijn dat iemand zijn repley adres heeft ingevult, dat is dan anders dan zijn verzend adres...

of virus… ??? (kan dat op een mac???)

virus kan niet (da's typisch een windows gedachte: raar = virus), maar kijk eens in je adres boek. Mischien is een van de tekens van de reply wel het t-online.de adres.

[quote:c8b5178794="Roggie"]Als je nou echt geen idee hebt waarom kom je dan met een 'oplossing' die misschien totaal overbodig is?

Ik weet overigens ook niet wat het probleem kan zijn, maar het lijkt me meer aan de afzender te liggen dan aan mail. Ik heb wel ooit (maar dat was met de vorige versie van Mail) problemen gehad met mensen met Lotus.

H[/quote:c8b5178794]

Beetje moeilijke dag? :slight_smile:

[quote:4e7909d6c8="Zora la rousse"]Als ik in Mail een reply wil sturen op een e-mail, dan wordt soms het e-mail adres veranderd hierin. Hoe komt dat?

000000000000-0000@T-Online.de

(uit privacy overwegingen alle cijfers in nullen veranderd).[/quote:4e7909d6c8]

Je bedoelt toch niet dat het dan steeds in dit Duitse mailadres wordt veranderd? Dat lijkt me wel heel ‘typisch’ (am Deutsch).

Anders moet je de betreffende mailtjes eens bekijken met view> message > long headers eens aanzetten. Misschien dat dat enig inzicht oplevert.

Ik heb het soms bij e-mail adressen van T-Online.de, dat zodra ik een reply geef, alles voor de @ veranderd in een reeks cijfers. Dit verschijnsel tot op heden alleen bij deze provider gesignaleerd. Maar het is vervelend, omdat in Duitsland een populaire provider is.

Mja, weten we nog niks. Komt het bericht wel aan? Is het geen cijfermatige alias van het mailadres om bijvoorbeeld gedoe met diacritische tekens in het mailadres te voorkomen?

(ik bedenk ook maar wat…)

Daar twijfel ik nu aan. Één van mijn bestellingen via ebay loopt zo slecht dat ik maar per ouderwetse post ben begonnen. Dat bleek op korte termijn de oplossing, maar erg modern is het niet.

[quote:ed62f339e4="Geedee"]Geen idee, maar ik zou, in dat geval, Mail er even afkieperen en opnieuw installeren. Dat wil voor sommige gekke dingen in bepaalde progs wel eens helpen.[/quote:ed62f339e4]

Das een brute windows alike oplossing…

[quote:32304c23fa]Beetje moeilijke dag? [/quote:32304c23fa]

Verre van, maar aan zo’n antwoord heeft toch helemaal niemand iets.

Wanneer je een ontvangen mail van de bewuste provider bekijkt, staat er dan in de header bij "Reply to:" of "Antwoord aan:" een ander adres dan bij "From:" of "Van:"? En is dit adres dan niet gelijk aan de cijfers die je voor je kiezen krijgt? Dat is het enige wat mij logisch lijkt.

@aperitivo: raar = NOT virus, raar = windows :lol:, maar dat hebben ze nog steeds niet door…

@roborob,

Aan jouw heb ik wat :wink: .

Bevindingen tot nu toe:
— Ik heb het alleen bij @T-online.de. Bij andere Duitse e-mail adressen komt het niet voor.
— Idd staat er bij “From” een ander adres dan bij “Reply to”. Het “Reply to” adres heeft die combinatie van allemaal cijfers. Maar ik zou nu wel graag willen weten waarom dit is.

Voorbeeld:
From: Xxxxx.Xxxxx@t-online.de (Xxxxx Xxxxx)
Reply-To: <000000000000-0000@T-Online.de>

Je bent erg opmerkzaam.

Ja, dank je.

Steve Brooklyn had al zoiets gemeld in zijn antwoord en als je in de headers had gekeken (wat ik je aanraadde) had je dit ook gezien. Teveel in geheimtaal gesproken wellicht. :apple:

Een beetje oververmoeid van de Drupa kan ook. Sorry als ik iemand te kort deed :oops: .

Ik gebruik zelf ook van een ander reply adres dan het e-mail adres vanwaar ik mijn mail verzend. Dit om mijn terug te ontvangen mails keurig te kunnen filteren. Zo heb ik voor algemeen als reply-adres: info@mijnsite.nl (is niet de echte, maar het gaat om wat er voor het @ staat), voor reakties op bepaalde zaken: reageer@mijnsite.nl en verder nog vele andere zoals: admin, webmaster etc. Zo komen de antwoorden op mijn e-mails altijd keurig via een filter in Mail in de desbetreffende mappen terecht en hoef ik niet alles handmatig te sorteren. Ik ben lui, ik geef het toe, maar word daardoor ook niet snel moe!

@Zora -> Druk drukker drukst :) Ik voel me niet tekort gedaan, jij hebt te lang met een vaag probleem gezeten.

Al die verschillende replyadressen werken alleen als je een eigen domeinnaam hebt die alle mail naar jou doorstuurt. Dus alles wat op @jouwdomein eindigt. Meestal verwijnt dit soort mail echter in cyberspace. En het heeft nog een nadeel. Werkelijk alles wat op domein-niveau versuurd wordt komt aan. Dus ook Enlargeyourtoy@jouwdomein.nl Een manier die spammers nogal eens gebruiken om adressen te genereren.

Denk ik nog steeds dat de Duitse truc er is om de umlauten te omzeilen.

@Deskman:

een beetje off-topic:
Wat betreft de spammers: je kan via je provider de mail-aliassen zo instellen dat alle overigen genegeerd worden, dus ook de neppers! Kan dat niet, dan laat je de overige gewoon naar een oud in onbruik geraakt e-mail adres doorsturen.
Spammers gebruiken alleen ook vaak admin, info of webmaster, maar ja, dat is pech hebben.