mail postbus backup 1.4 gig. Hoe te openen?

Mogguh. Is er een andere manier om een Backup postbus te openen? Mail wil het niet meer openen. het is ook ± 1.5 gig. Weet iemand een prog. waar dat wel mee zou lukken?

Niemand? :(

Het spijt me maar ik zou het niet weten. Ik vind het wel slapjes van Mail dat hij dat niet meer pakt.

Maar ik vind het ook wel krankzinnig dat je zo’n grote mailbox hebt! Hoe krijg je het voor elkaar? Nooit iets opschonen en denken dat Mail een soort directory is waar je alles lekker in kan bewaren?

Mail deed het prima. Lastig hoor wij zitten hier met verpakkingen waar altijd iets mis mee kan gaan om ons zelf in te dekken bewaar ik alles. Tot heden wil hij de postbus backup niet meer openen.

Zit hier nog wel met Jaguar.
Dan de box maar bewaren tot Panther.

Maar als iemand iets weet. Gaarne. :oops:

Mss een grote opdeling maken in verschillende mapjes in mail. (per klant, per product, datum, ...) En dan al die mboxjes ergens opslaan. Heb je dan iets nodig uit een bepaalde categorie, gewoon mbox weer in je bib slepen. Want 1,5 gig is wel veel he

So ben een boel kwijt en dat zal me geen tweede keer gebeuren. Deel nu alles op in verschillende maanden (postbus) mappen. Dus allemaal kleine postbus partities...aangemaakt. Nu maar hopen dat dat wel werkt.

Mail is mooi maar er zitten mij nog veel te veel haken en ogen aan.
Argghhh. :x

Bedankt allemaal :wink:

Hee Urb, ik weet niet of ik dit allemaal snap want ik vond het eerste bericht een beetje onduidelijk maaruh, dit zijn mijn gedachten ff... Kan je dit niet doen als POP account? Of doe je dat al?

Een ander idee dat ik laatst had (voor mijn eigen mail, dit is ‘slechts’ 600Mb) is om een oud gedeelte op te slaan op een oud Macje. Als ik dan echt iets nodig heb of moet opzoeken of zo, kan ik het daar in doen. De MBoxen (Users > [i:3ce413e08d]naam user[/i:3ce413e08d] > Library > Mail) kan je gewoon kopieëren en sleur/pleuren naar de goede plek van de Mac die je voor deze nobele taak hebt aangewezen…

Zomaar een ideetje. Hoop dat het helpt…

Thx Tiny. Maar het lullige is dat Mail een Box aanmaakt. Wel 1 die ik zelf aangemaakt heb maar op heb laten groeien tot 1.5 gig. Mail herkent de folder wel maar laat alleen maar onzichtbare berichten zien. Niets dus. Terwijl de Map (postbus) in de Biblio echt 1.5 gig bevat. Erg vervelend dus. Maar goed, Ik heb nu voor iedere maand een postbus map aan gemaakt. Dus sleur en pleur ± 250 berichten per maand in juiste maand map. ;) Eind van het jaar bak ik daar een dvd van.

En dan geldt. Wie wat bewaard heeft wat. :wink:

8)

Ik heb nu een ander probleem met Mail, maar wil niet meteen weer een nieuwe topic openen.

Heb een computer voorzien van schone install met Panther. Mailmapje (uit user–>libary–>Mail) etc gebackupd op een andere schijf. Sleep ik een van mijn meelboxen (Het totaal is slechts 136mb verdeeld over meerdere mappen) naar mail dan laat hij wel de boxnaam zien, maar geen inhoud???

Heb alles geprobeerd maar kan de meels niet meer terug krijgen. Iemand anders een idee??

(Systeemspecs. G4 500Mhz, 1,2Gig ram 10.3.2 mail versie nieuwste update.)

(Lullige is dat het niet mijn mails waren… :cry: )

zet hem in de thuismap (home) Bibliotheek (library) Mail > mailboxes. Als het goed is moet mail even rekenen en laat hij de onderverdeelde mappen gewoon weer zien. Anders importeren. Wel mail even :apple: Q en opnieuw opstarten. Ben benieuwd. ;)

[quote:be9f1c0151="The Photographer"]Ik heb nu een ander probleem met Mail, maar wil niet meteen weer een nieuwe topic openen.

Heb een computer voorzien van schone install met Panther. Mailmapje (uit user–>libary–>Mail) etc gebackupd op een andere schijf. Sleep ik een van mijn meelboxen (Het totaal is slechts 136mb verdeeld over meerdere mappen) naar mail dan laat hij wel de boxnaam zien, maar geen inhoud???

Heb alles geprobeerd maar kan de meels niet meer terug krijgen. Iemand anders een idee??

(Systeemspecs. G4 500Mhz, 1,2Gig ram 10.3.2 mail versie nieuwste update.)

(Lullige is dat het niet mijn mails waren… :cry: )[/quote:be9f1c0151]

Wat je moet doen is ff met een schone mailbox beginnen. (dus de map mail uit user/library) ff weggooien. Mail opstarten en je settings aanmaken. Mail sluiten. Mail heeft nu een map mail gecreerd. In de map die pop_blablah@blah heet kopieer je de files die in je backup in diezelfde map staan. De rest kopieer je zoals je eerder gedaan hebt.

Voila!

Succes