mail probleem

Dit probleem heb ik ook in het grote Mail forum gezet maar daar zijn zo veel vragen dat zo'n vraag van mij eigenlijk niet echt op valt...

Ik heb een probleem mijn mail loopt de hele tijd vast…
Als ik nieuwe mail wil ophalen dan zit die weer vast en kan ik hem alleen nog maar forseren
Alle mail is weg dus om de .Mac site heb ik een stuk of 25 mails in mijn mail box maar op mijn computer heb ik helemaal geen mail…
Mijn mail loopt gewoon de hele tijd vast heb alles al een keer gerestart opnieuw er opgezet enz…
Ik heb Tiger op mijn computer staan

wat kan ik er aan doen ?

Alvast bedankt

MacThijn leer je het nu nooit?? Vraag het [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=44014&start=30]hier[/url] nog eens.

Lezen is moeilijk dat weet ik... maar er staat dat mijn vraag eigenlijk niet opvalt tussen al die andere vragen!!! Zo'n groot forum heeft een voordeel en dat is dat er niet zoveel topic's starten Maar het is niet overzichtenlijk en niet praktisch...

dat wou ik even kwijt.

Hobbes ik krijg echt het apenzuur van je de laatste tijd! Je lijkt wel een gefrustreerde overspanne kleuterleidster.... Al dat verbeteren en verwijzen van je!! AAHHHHH!!! Er komt geen zinnig woord meer uit!!! :x

Die enorme-alles-in-een post over in dit geval Tiger Mail werkt niet. Afgezien daarvan je bent geen moderator, kap nâh!!

Zo dat wilde ik ff kwijt :roll:

Vrede op aarde...

8)

Verder @MacThijn:

Tja heb je de grote probleem oplosser 'Volumebevoegheden Herstellen" al geprobeerd?

En was het verwijderen van de ‘preferences’ ook niet een oplossing voor veel problemen?

Hoopt dat t helpt, suc6!

die eerste heb ik gedaan maar kun je die 2de even nader toelichten?

ik heb al door dat die de grootste problemen geeft bij het ophalen van de nieuwe post. Als ik een nieuw bericht heb gaat die flippen

in de map user/bibliotheek/mail staat een aantal plist files, nu schijnt het dat als je die weggooit dat het het een en ander reset en dat daardoor veel problemen worden opgelost.

Misschien dat iemand dit nog kan bevestigen, want zeker weten doe ik het niet…

Ik heb in mail mijn accounts gewist, en daarna opnieuw mijn accounts aangemaakt en toen was alles weer goed!!

Was ook sinds Tiger, dit en de postbank, verder geen probleempjes tegengekomen tot nu toe.

Succes,
mvg Marian

[quote:b4ab85a6e7="rvanloosen"]Hobbes ik krijg echt het apenzuur van je de laatste tijd! Je lijkt wel een gefrustreerde overspanne kleuterleidster.... Al dat verbeteren en verwijzen van je!! AAHHHHH!!! Er komt geen zinnig woord meer uit!!! :x

Die enorme-alles-in-een post over in dit geval Tiger Mail werkt niet. Afgezien daarvan je bent geen moderator, kap nâh!!

Zo dat wilde ik ff kwijt :roll:[/quote:b4ab85a6e7]
Hé rustig, En daarbij de moderators hebben er voor gekozen niet ik.

welke plisten ??

[quote:eda39508e0="Hobbes"]Hé rustig,... [/quote:eda39508e0]

Eh… Nee?

[quote:eda39508e0=“Hobbes”]En daarbij de moderators hebben er voor gekozen niet ik.[/quote:eda39508e0]

Nou als je het er dan toch niet mee eens bent hoef je ook niet iedereen er steeds op te wijzen. Zoals je al zegt de moderators hebben het zo besloten laat hen het dan ook regelen. Iemand zo nu en dan bijvoorbeeld eens op de zoekfuncties wijzen kan, maar jij hebt het echt tot een kunst verheven. Overal waar je kijkt zie je wel een opmerking van je dat iemand zijn bericht ergens anders had moeten plaatsen…

Tja we zijn er nu wel over uit dat Hobbes niet mensen op de vingers moet gaan tikken terweil dat niet gewenst is.

Maar daarmee is het probleem nog niet opgelost…

Mijn mail wil geen nieuwe mailtjes inporteren wand dan loopt die eigenlijk zo geod als vast…
Wat kan ik daar aan doen

plist deleten maar welke?
Opnieuw instaleren heb ik gedaan
en heb al het mogenlijke met de account ook al gedaan…

Zijn er nog andere ideeen?

[quote:a796be680f="MacThijn"]welke plisten ??[/quote:a796be680f]

Ja, files zoals [i:a796be680f]MessageRules.plist, MessageRules.plist.backup[/i:a796be680f] en [i:a796be680f]MessageSorting.plist[/i:a796be680f]…

Ik weet niet of dit werkt, maar je kunt het altijd proberen.

Verder weet ik het helaas ook niet…

Suc6

= mail probleem= is nu ook nt de duidelijkste topic titel... wees toch wat concreter in je titel, vergemakkelijkt ook voor anderen het zoeken bij identiek probleem

[quote:428ff3a72d="rvanloosen"][quote:428ff3a72d="MacThijn"]welke plisten ??[/quote:428ff3a72d]

Ja, files zoals [i:428ff3a72d]MessageRules.plist, MessageRules.plist.backup[/i:428ff3a72d] en [i:428ff3a72d]MessageSorting.plist[/i:428ff3a72d]…

Ik weet niet of dit werkt, maar je kunt het altijd proberen.
[/quote:428ff3a72d]

Ik kan bij deze bevestigen dat ik op deze manier terug al mijn mail’s kan zien

bedankt iedereen

Het werkt nog niet... :s

Nu is het gewoon het grootste probleem van als ik nieuwe post krijg dan loopt die vast…
echt super suf en ik zou graag zien dat dit wordt op gelost maar hoe ?

Je moet daar ook alles verwijderen wat te maken heeft met die http-mail

neej het lach aan iets anders

ik heb de instalatie cd er in gedrukt en daar heb ik niet de standaart procedure gedaan maar de “abnormale” die zorgde er voor dat alles van het systeem werdt afgegooid behalfe de user en hij instaleerd daarna alles weer
en dat werkte top!!! al het andere werkte niet