Mail problemen - Mappen aanmaken lukt niet...

Mwaaa.... daar ben ik weer! Zonder MACOSX.nl (en dus al jullie hulp!) was ik allang afgehaakt in de macwereld - wat ben ik blij dat dat niet zo is, maar dat terzijde -

In het programma mail heb ik een ander email accouint ingevoerd. Het volgende doet zich nu voor: Ik kan in die postbus geen nieuwe folder aanmaken. Heel simpel: de opties daarvoor zijn lichtgrijs ipv zwart.

Weet iemand waar dat aan ligt?

GR.
Henjo

Eerst even een vraagje: Heb je een tweede account aangemaakt of heb je het bestaande account gewijzigd?

Ik heb een tweede account aangemaakt. Ik heb al een keer 'de postbus opnieuw opgebouwd' wat dat eigenlijk ook mag betekenen...

een tweede account dus

Eerst even een vraagje: Heb je een tweede account aangemaakt of heb je het bestaande account gewijzigd?

...

[quote:post_uid0="hhoeksma"]Ik heb een tweede account aangemaakt. Ik heb al een keer 'de postbus opnieuw opgebouwd' wat dat eigenlijk ook mag betekenen...

een tweede account dus[/quote:post_uid0]
Zie hier… :slight_smile:

Als een postbus GRIJS is betekent dit dat je OFF line bent. meer info omtrent dit onderwerp kan je vinden als je de moeite doet om even de heel goeie HELP functie van mail te gebruiken. Tik het woord postbus in en je krijgt tal van oplossingen te zien  ;)

Bij het aanmaken van een nieuwe map in een postbus, geef je de naam van de postbus met een onderverdeling door '/ ' Je hebt b.v. een postbus die 'Persoonlijk' heet. Dan maak je een nieuwe map in die postbus aan door : menu postbus>nieuwe postbus> invullen: Persoonlijk/Leuk en klik OK. Nu heb je in de postbus 'Persoonlijk' een nieuwe map die 'Leuk' heet.

Hey jongens...

>ik heb "help" gecheckt
>ik ben niet offline
>ik weet hoe ik folders aan moet maken (bij mijn andere 2 accounts is dat geen enkel probleem!)
>ik ben niet lui, hoogstens gek
>tik ik de juiste account in bij het maken van een nieuwe postbus genereert ie 'm toch in mijn Persoonlijk, terwijl ik dat niet aangeef!

Henjo
???

Gek dat het bij de andere accounts wel lukt. Is het wellicht een IMAP account?

Gecheckt... wellicht had ik het verkeerd ingevoerd... Maar nee: het is gewoon een pop accountje....

Ik denk: ik maak gewoon nog een accountje aan, binnenlaten komen in een afzonderlijke postbuslade en ja hoor: hetzelfde: ook daar kan ik geen mappen in aanmaken…
???