Mail problemen na update!

Mail heeft ernstige problemen. Wil niet of zeer traag opstarten. Heb permissies gerepareerd. Helpt dus niet!

Heb je soms de update naar 10.3.7 geinstalleerd? Het komt mij heel erg bekend voor, want ik heb ook opeens problemen na gisteren toen ik de boel naar 10.3.7 geupdate had. Airport doet vreemd en geeft opeens kernel-panics, zelfde geldt voor Ethernetverbinding. Ik kan nu niet eens normaal internetten en mijn PowerBook G4 1Ghz 12inch is zo traag als stront geworden :x Programma's als Mail starten inderdaad soms geeneens op en als ze dat wel doen geeft dat veel problemen. Volgens mij wordt dat allemaal veroorzaakt door die update naar 10.3.7. Permissies herstellen werkt ook hier niet :x Hiervoor deed alles het gewoon :x

Ik heb een iBook G4 1 Ghz. Klinkt i.d.d. een beetje als hetzelfde probleem!

Handiger om het in één draadje te houden:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=32700

Ja, maar heb jij ook last van dat het scherm opeens bevriest en dat ie zegt dat je de computer op nieuw moet opstarten? Ik heb dat namelijk twee keer gehad...Via Airport krijg ik telkens problemen en via Ethernet ook...Internetten gaat haast niet of ik nu FireFox, Safari of Internet Explorer gebruik, na een paar minuten zeggen ze allemaal dat er geen verbinding met de server kan worden gemaakt. Dankzij deze onzin zit ik nu weer achter mijn PC... :x

Bij mij was de oplossing: het invullen van de dns servers bij netwerk in de systeem voorkeuren!!

voor hetnet zijn dat:

195.121.1.34
195.121.1.66

Invullen en opgelost!

Ik wil niet lullig doen hoor maar dit voelt als langvervlogen tijden toen ik nog M$ gebruiker was. Heb dit soort problemen dus nooit eerder gehad!!!!

Bekend probleem met 10.3.7. Ikzelf heb er ook last van gehad en er vele anderen mee geholpen:

zie: http://www.macosx.nl/newsflash.php?id=581

Of al je lui bent ;-):

Zoals enkelen of wellicht velen van jullie inmiddels reeds gemerkt hebben kan de upgrade naar MacOSX 10.3.7 een flink probleem geven met de internetverbinding. Dit is te merken aan extreem traag opstarten van je mac en ook aan het zeer traag openen van internetsites.

Geen ramp zo lijkt het want de oplossing die ik hiervoor gevonden heb werkt bij velen afdoende om de problemen weer op te lossen:

Open de configuratie assistent: Systeem/Bibliotheek/Coreservices/Confuguratie-Assistent en stel de internet verbinding opnieuw in. Dit helpt vaak om alles weer normaal draaiende te krijgen!
En daarna ook nog even de permissies herstellen van je systeemdisk natuurlijk met Hulpprogramma’s/Schijfhulpprogramma. Succes!

Joost

Internet doet het perfect. Heb alles gedaan wat mogelijk is maar zelfs instellingen van Mail lijken te verdwijnen. Ik baal hier gigantisch van!