Mail problemen!!!

Hallo allemaal hier op dit forum!

Na de aanschaf van mijn trouwe iMac 266Mhz in 1998 heb ik tot zeer recent geen problemen gehad tot de voeding van mijn Macje de geest gaf. Reparatie te duur en dus overgestapt op de Mini en tot volle tevredenheid kan ik zeggen 8)

Maar uiteraard geen ervaringen met OS X en dus tegen de volgende problemen aangelopen:

Als ik in mail berichten binnenhaal blijven ze op de server van @Home staan en dat ben ik niet gewend van Outlook. Hoe los ik dit op?

Verder heb ik mijn oude en trouwe Outlook gekopieerd naar deze nieuwe Mac maar kan de berichten niet meer openen… Dit zou in de Classic omgeving wel moeten kunnen maar ik kan via info nergens deze optie vinden :frowning: Iemand enig id hoe ik bovenstaande kan oplossen???

Daarnaast nog een “probleem” en dat is dat Mac OS help heel erg lang erover schijnt te moeten doen voor alles in beeld is en dat terwijl de rest zo snel gaat… Begrijp er echt niets van!

Mail/voorkeuren/accounts/geavanceerd Vinkje bijzetten of weghalen bij "verwijder bericht van server na ophalen:" [img:be045b184f]http://www.macpaddy.tweakdsl.nl/pics/Afbeelding 1.png[/img:be045b184f]

Je hebt de thread dubbel gepost. Ik heb de andere ff gewist...

Ontzettend bedankt voor de tip!

Weet iemand dan nog een mogelijke oorzaak voor het feit dat de help functie van OS niet wil laden?

[quote:e2d33fbfee="xantho75"]Ontzettend bedankt voor de tip!

Weet iemand dan nog een mogelijke oorzaak voor het feit dat de help functie van OS niet wil laden?[/quote:e2d33fbfee]Resultaat van een [b:e2d33fbfee]Zoekertje[/b:e2d33fbfee] naar [i:e2d33fbfee]helpui[/i:e2d33fbfee].

je kan de mail niet zomaar kopieren en in de map van mail stoppen, je moet het importeren via archief importeren postbussen, hier kan je dan de outlook postbussen selecteren. je moet de postbussen uit outlook wel op je hardeschijf hebben staan, of nog contact kunnen maken met de hardeschijf uit je oude imac.