mijn ex valt mij lastig met ongewenste berichten. nu wil ik haar blokkeren en indien zij een bericht stuurt dat ze automatisch een bericht terug krijgt.
nu heb in in mail een regel" opgesteld dat indien ik een bericht van haar ontvang zij automatisch een bericht terug krijgt, maar ik krijg de indruk dat het niet werkt want ik zie niks bij verzonden items staan. Dit in tegenstelling als ik hetzelfde doe met een eigen mailadres en dan aan mijzelf stuur.
Ik heb ook iets geprobeerd met “applescript” maar daar snap ik niet zoveel van en werkt volgens mij ook niet.
kan iemand mij op een eenvoudige manier uitleggen hoe ik dit nu moet aanpakken?
dus, mijn ex stuurt een bericht
ik wil het niet weten of lezen.
en zij krijgt een bericht, oftewel een zelfgemaakt bericht of een bericht dat het niet te bezorgen was.
Ik had je de url willen geven van dezelfde topic in OMT, maar die verschijnt niet, maar daarvoor in de plaats een stukje (onvoldoende) tekst uit die topic (bug?), Dan maar de daarin gevonden oplossing van Night:
Dat kan wel:
Ga naar de preferences van Mail
Ga naar de tab ‘Rules’
Klik op ‘Add rule’
Selecteer ‘Any recipient’ en ‘contains’ en vul in het veld erachter het e-mail adres in van degene van wie je geen mails meer wenst te ontvangen
Selecteer eronder ‘Delete message’
Preferences afsluiten en kiezen voor ‘Apply’.
vervolgens kun je de Rule nog een naam geven door erop te dubbelklikken en deze naar boven te verschuiven door de Rule te verslepen.
Een andere oplossing is door gebruik te maken van het ingebouwde spamfilter (klik op ‘Advanced’ en volg dezelfde stappen min of meer als hierboven omschreven) of een anti-spamprogramma als SpamSieve. Daarin kan je eenvoudig het programma ‘trainen’ om bepaalde afzenders als spam aan te merken.
Een mail ECHT blokkeren kan niet, aangezien jouw service provider deze wel in jouw POP box plaatst. Of je moet bij jouw provider kenbaar maken dat je van deze afzender ongewenste mail krijgt. De meeste providers hebben voor het melden hiervan een apart mailadres, in de trend van abuse@provider.nl
Edit: met Google Shortener gaat het kopiëren van de betreffende url wel: http://goo.gl/cAq5cN
ja, dat met rie regels toepassen had ik gedaan ook dat er dan een antwoordtekst wordt teruggestuurd waarin staat waar ze de berichten heen kan sturen. dat laatste gebeurt volgens mij niet
ja dat ken ik, het gaat er mij juist meer om dat er een (standaard) antwoordbericht wordt retour gezonden.
dat kan je ook hier in die regels instellen alleen ik heb het idee dat het bericht niet verstuurd word.
Heb je al de actie uitgevoerd in Menubalk/Bericht/Pas regels toe?
Anders zou ik contact opnemen met je provider. Daar zouden ze dat mail-adres moeten kunnen blokkeren. Als dat in Outlook kan, dan moet dat elders ook kunnen.
ik zit telkens op “pas regels toe” te klikken maar er gebeurt niks. dit in tegenstelling als ik met een hotmailaccount van mij hetzelfde doe en dan naar mijzelf stuur, dan krijg ik wel dat bericht.
Zoiets bestaat niet vanuit je mailprogramma en gelukkig maar… Want als iedereen zich tot dit niveau zou verlagen dan zou mail in het algemeen een drama worden.
Het enige dat je zou kunnen proberen is het volgende.
Een soort automator in te schakelen tussen verschillende apps. Kortom als er een mailtje binnenkomt van X dan doe je iets anders, in jouw geval stuur je dan een mailtje naar buiten richting Z alleen denk ik dat bovenstaande site dit soort technieken ook wel zal blokkeren ivm spam en dit soort narigheden…
Dit soort dingen zou ik gewoon bij de politie melden want het heeft al veel weg van stalken.
Je kan het inderdaad ook combineren met een Applescriptje; deze kan je in dezelfde rule aanroepen in plaats van de bouncetekst of je kan het handmatig uitvoeren.
@night.
daar gaat het mij dus om, als ik als een test dit aan mijzelf doe dan zie ik bij verzonden items staan dat er een tegenbericht is verzonden maar doe ik dit aan mn ex dan zie ik niks bij verzonden staan.
heeft jouw ex wellicht een email-adres wat gedeeld wordt met jouw email-adres ??
m.a.w. heb je een account bij bijv. gmail, waar extra email-adressen aan toegevoegd zijn ??
je moet een compleet email account aanmaken bij google / gmail en daar mee gaan experimenteren.
dus dan stuur je een emailtje van dat gmail-account naar je zelf en dan maak je een regel of een script om daarop te reageren.
je hoeft dat nieuwe gmail-account niet toe te voegen aan Mail op jouw Mac, want je kunt er via webmail / Safari ook bij.