Mail selecteert automatisch alles bij to en onderwerp-invoer

Eerst dacht ik nog dat het een feature betrof van Mail, maar des te langer ik Mail gebruik, des te gekker word ik ervan. Ben ik een boel recipients aan het toevoegen aan een mailtje, wordt opeens automatisch alles geselecteerd, vaak terwijl ik een nieuw adres aan het tikken ben, en bij het indrukken van een toets zijn al mijn ingevoerde adressen foetsie. Bij het onderwerp invoerveld gebeurt precies hetzelfde. Na een paar seconden selecteert Mail alles binnen het onderwerpveld en omdat ik nog aan het tikken was is weer alles weg.

Om horendol van te worden. Ik gebruik Mail pas sinds mijn overstap naar Leopard, en gebruik ook de httpmail plugin. Zou niet weten waarom dit ermee te maken zou hebben, maar ik ben wel benieuwd of meer mensen hetzelfde hebben. Ik heb toch de indruk dat het iets is van de laatste tijd.

Persoonlijk geen problemen mee.

Probeer eens een distributielijst van een map in Adresboek. Bij ‘To:’ vul je dan gewoon de naam van de Adresboek-map in. Misschien ben je dan van een hoop gezeur af. Voor mij werkt dit in ieder geval heel fijn!

Begrijp ik, gaat het niet om.

Laatst ook problemen gehad met Mail: toen verdwenen de namen terwijl ik aan 't typen was: dan typte ik ditiseennaam@mail.nl en dan stond er ineens alleen nog maar aam@mail.com.

Ik heb het toen opgelost door de apple.com.mail.plist te verplaatsen naar de desktop, Mail opnieuw op te starten (en deze dus een nieuwe plist aan laten maken), Mail weer afgesloten en de nieuwe door de de oude plist vervangen. Vaag… maar het werkte (was voor mij destijds gemakzucht, omdat ik geen zin had alle accounts opnieuw an te maken) :wink:

Heb je hier nog een oplossing voor kunnen vinden? Heb namelijk hetzelfde probleem en het is heel hinderlijk als je het onderwerp zo snel mogelijk in moet typen om maar te voorkomen dat mail je hele regel selecteert en je daarmee je onderwerp grotendeels overschrijft. Vaak irriteert het me zo dat ik het onderwerp in het gewone tekstvak moet typen en deze knip en plak in het onderwerp regeltje...

Verder geen structurele oplossing. De oplossing die ik aandroeg werkte voor mij. Tot op de dag van vandaag geen problemen meer gehad.

waar staat die plist precies? Spotlight kan 'm niet vinden. (wat is dat trouwens voor bullshit?)

[quote:6d3a97974d="Rapatski"]waar staat die plist precies? Spotlight kan 'm niet vinden. (wat is dat trouwens voor bullshit?)[/quote:6d3a97974d]

Hahaha
Ja Spotlight zoekt niet overal, het zoeken naar .plist moet je zelf verder nog specificeren.
Voeg Systeembestanden toe aan de zoekopdracht.

Maar goed dit is allemaal nogal langdradig om uit te leggen, kijk eens onder:
gebruikers > bibliotheek > Preferences > com.apple.mail.plist