Mail Sluit niet af

Hallo,

Ik heb een raar probleem.
Mail sluit niet af. Dat wil zeggen, wanneer ik hem afsluit (cmd Q) of zelfs via een geforceerde stop. Verdwijnt wel het venster, maar als ik in de dock kijk zie ik hem wel aan staan. Het logo van Mail is dan transparant. Als ik hem dan alsnog afsluit stop het programma. Maar even later staat het weer aan. Het logoi is dan weer transparant…

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Het programma lijkt het verder wel gewoon te doen.

Ik heb ML draaien overigens.

Alvast bedankt!
Ben

Na het forceerd stoppen van mail programma, staat er dan wel een blauwe stip onder het icoon van mail programma?

Hoi Meeuw,

Ja er staat een blauwe stip onder en het logo van Mail is dan transparant.

Als er blauwe stip staat onder het icoon betekend dat het programma nog actief is.
Na cmd + Q of reforce close is er nog steeds een blauwe stip of “even” weg?

CMD+ALT+ESC geprobeerd?
anders Spotlight > Terminal en geef opdracht: killAll Mail
en als dat niet helpt; reboot.

mail geforceerd stoppen in activiteitenweergave

Gewoon herstarten en in Mail de mail database opnieuw opbouwen.

Hallo,

Allemaal geprobeerd. Soms is het het even afgesloten…kijk ik even later weer in het dock…is ie weer terug… ;!

Ik snap je niet helemaal, je sluit mail af maar je zie hem wel in het dock staan? Je weet dat dat kan met afgesloten programma’s? Het gaat om de blauwe stip onder het icoontje, dat laat zien of een programma actief is! En wat bedoel je met het logo van mail is transparant? Alleen het zg. stempeltje is transparant, maar dat is het altijd!

Hoi AppleJuice,

Ja, ik weet het verschil tussen een afgesloten programma en een geopend prgramma :slight_smile: De blauwe stip is er ook. Alleen is het logo veel transparanter dan normaal.

Ik hoor hem ook naar email zoeken als ik de speaker wat harder zet.

Ik vindt het heel vreemd. Ik heb zoiets nog nooit eerder gehad. In het recente verleden ook geen progjes geinstalleerd oid.
Opnieuw opstarten helpt ook niet. Heb daarbij ook gekeken welke programma;s er eventueel meestarten, maar daar zit het hem ook niet in…

Groetjes
Ben

Big ?

Wat hoor je dan? Een geluid als van handjes die door envelopjes graaien ofzo?? :stuck_out_tongue:
Raar verhaal hoor…

mail geeft een geluid af waneer je nieuwe email ontvangt en ook bij andere taken doet ie dat. Kan je instellen, niks raars aan

Oké nu vat ik hem je bedoelt waarschijnlijk het plonk geluid wat je hoort nadat je op “mail ophalen” drukt maar dat er geen nieuwe mail is?
Je omschrijving is een beetje krom. :roll:
Zijn er misschien andere programma’s die mail gebruiken om iets te versturen, geen idee overigens of dat kan?
Staat Mail toevallig in het “inloggen” tabje in systeemvoorkeuren > Gebruikers en Groepen?