mail start eerder op dan internet

Goed Avond,

Heb de volgende vraag,

Onze mail start automatisch op als de iMac opstart, nu wil het geval dat mail al opstart voordat er een verbinding is met het internet, het gaat om luttele seconden maar toch de mail staat dan al op offline.

Hoe kan ik dit veranderen of is er een scriptje dat zeg maar iChat en mail een paar seconden later of pas opstart als er een intenet verbinding is?

Wie heeft er tips

heb hier hetzelfde probleem, maar na 1 minuut zoekt hij bij mij automatisch weer verbinding, omdat ik in heb gesteld dat hij iedere minuut moet gaan zoeken naar nieuwe mail.

Misschien dat dat ook helpt.

Tja hij staat dan offline dus heb zonet geprobeerd eerst op offline zetten voorkeuren op 1 minuut gezet maar helaas nog steeds niet.

heb je bij accountvoorkeuren en dan geavanceerd wel een vinkje staan bij: controler account bij automatisch ophalen van nieuwe post.

Anders weet ik het niet. bij mij werkt dat altijd.

yep staat bij mij ook aangevinkt, ach het is niet zo'n groot probleem maar is wel handig als de imac opstarte direkt de mail ophaalde.

ik heb hetzelfde met safari die start automatisch als ik de imac aanzet en heeft dan ook geen internet verbinding. mail geeft geen probleem. ik heb de volgorde veranderd en zal morgen merken of mijn actie geholpen heeft!

De powerbooks van mijn ouders hangen in een draadloos netwerk. Dat duurt ook even voordat ze verbinding hebben. Het enige dat ik daar handig vind, is om mail 'handmatig' op te starten. Slechts één klikje...

Meest onderschatte onderdeel van Tiger: Automator. In een paar stappen kun je een scriptje maken dat een x-aantal seconden wacht en dan Mail opent en de post ophaalt.

1. Open Automator
  2. Selecteer onder Bibliotheek de map Programma’s
  3. Zoek onderdeel ‘Onderbreek’ -> sleep naar rechts en stel aantal seconden in
  4. Zoek onderdeel ‘Haal nieuwe post op’ -> sleep naar rechts
  5. Schrijf script weg met structuur Programma
  6. Zet je zelfgemaakte programmaatje in de Startup-items.

Klaar!

(In Panther kun je dit vast wel met Applescript oplossen.)

Eaquare,

Bedankt voor de tip en het was niet moeilijk,heb het op 10 seconden staan eerst maar het werkt.
Kijken als ik iChat ook aan de praat krijgt op deze manier, gaf wel een fout aan of wel kon Bojour niet openen.
Maar goed kunnen we nog even sleutelen, nog bedankt voor de tip. :mrgreen: