Mail start niet meer op

Hoi ik krijg mail niet meer opgestart. Ik gebruik mail met gmail en het heeft eigenlijk altijd gewerkt tot een week geleden, en ik krijg mail met geen mogelijkheid meer opgestart. Hij lijkt gewoon op te starten, maar dan beachball en app quit unexpectedly. Relaunchen geeft hetzelfde probleem reset en relaunch ook. Zucht.. Oja.. ik gebruik leopard en heb de laatste updates geinstalleerd. Niets lijkt te helpen, iemand een idee?

Zoek eens het bestand 'com.apple.mail.plist' op (geef bij de zoekfunctie aan dat ie ook systeembestanden moet meenemen) Verplaats dit naar de desktop en start mail opnieuw als ie het nu wel doet kun je proberen het bestand terug te zetten (let dus wel even op waar het stond!)

Ik weet niet hoe je mail opstart, maar als je Leopard hebt, Time Machine gebruikt en Mail start met spotlght kan het zijn dat spotlight Mail.app op je Time Machine schijf gebruikt. Dit werkt bij veel programma's (gelukkig) niet, en eindigt in een unexpected quit. Probeer dan eens te starten direct vanuit de applications map (dus zelf opzoeken met Finder). Misschien werkt dat wel. Spotlight is wel werkbaar te krijgen, maar dat leg ik wel uit als mijn voorstel de oplossing blijkt.

Hee bedankt voor jullie reacties! Een heeeeeeele late reactie van mij omdat ik tussendoor een scriptie moest schrijven. Dit is gelukt en nu weer wat tijd voor dit soort dingen. Ik gebruikt gmail dus kon online nog gewoon in mijn email. Maar nu wil ik toch mail wel weer eens aan de praat krijgen. Ik start hem vanuit applications op dus dat is het probleem niet. Het bestand com.apple.mail.plist kan ik niet vinden, spotlight vind niets, en ik weet niet waar handmatig te zoeken?

Ik heb in mail overigens mijn gmailacount wellicht zit hier een probleem?

Mijn mail werkt ook niet meer! zo van de een op de andere dag hielt ie er mee op... geen melding niks! kan er op klikken wat ik wil maar na 1 keer stuiteren in het Dock doet ie niks.. :x

De tips van Kobes en Night hielpen niet
en de support op de apple site is ook niet echt behulpzaam…
dus als als iemand hier ook mee te maken heeft gehad en het opgelost heeft… Laat het alstublieft weten want werken via webmail is ook niet echt ideaal

Dank u

Ik zit ook al een week met het probleem dat Mail.app niet opstart of crashed na even gedraaid te hebben.

Na Mail.app opgestart te hebben met de <shift> toets, heb ik alle accounts uitgeschakeld en weer een voor een aangezet. Nu blijkt, ook na wat zoeken op internet, dat de IMAP van Gmail de crashes veroorzaakt.

Voor zover ik kan vinden is er nog geen workaround of definitieve oplossing voor. Ook niet na de laatste veiligheidsupdates (2007-09)…

Mocht iemand een idee hebben wat wel de oplossing zou kunnen zijn ; GRAAG ! ('t heeft altijd goed gewerkt tot 17 december 2007…)

Grtz,