Mail Tiger

Hallo, Ik heb eergisteren Tiger geinstalleerd. Gisteren kon ik gewoon een mailtje versturen. Ik kan nu niets meer versturen. Ook niet bewaren als concept. Wat is er gebeurd? :cry:

Hey petrovsky,

We kunnen natuurlijk niet op afstand diagnoses stellen zonder goede informatie. Vertel ons daarom eerst eens wat er precies gebeurd als je een bericht probeert te versturen of op te slaan. Krijg je een foutmelding. Gebeurt er helemaal niets? Lijkt het erop dat Mail wel probeert te verzenden?

Ook zijn er een aantal dingen die je standaard kan controleren in dit soort gevallen.

• Probeer in Disk Utility eens een ā€œRepair Permissionsā€.
  • Helpt dat niet, ga dan met de Finder naar je mailboxes. Die vind je onder je Library/Mail folder. Controleer met File->Get Info (cmd-I) of je als gebruiker schrijf permissies hebt in de bestanden en mappen daar.

Succes, en laat maar even weten of het werkt of niet.

Dag Buzz, Ik heb je aanwijzingen opgevolgd maar niets. Nog even iets. Als ik mail opstart en er is post klapt mail er uit bij het ophalen van de post. Als je dan weer mail opstart blijkt dat de post wel is opgehaald. Maar bij het verzenden op als concept opbergen zie je niets meer dan dat het venster van het mailtje verdwijnt en verder gebeeurt er niets. Als je vervolgens mail wil afsluiten gaat dat niet. Het gekke is dat voor Tiger ging alles goed. Na installeren van Tiger werkte het ook zoals het behoord. Maar sinds gisteren kan ik dus geen mail meer versturen of als concept bewaren. Andere gebruikers hebben GEEN problemen.

Peter

Kijk eens in je mail folder (user/biblio/mail) of er geen oude plugins in staan. Deze kunnen de oorzaak zijn van het failen van mail. Haal ze er uit en start mail opnieuw op.

gaat het over een .mac account ?

Server Port veranderen heeft geholpen bij mij !

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=75124

Hallo, In de mailmap staan geen plugins. Ik moet nu met mijn laptop mailen. Wie weet er nog iets.

Ik heb het probeem opgelost maar weet niet wat de oorzaak was. Ik heb de oude mail map in de bibliotheek mail 2 genoemd. Hiermee wordt mail gedwongen een nieuwe map aan te maken. Mail start vervolgens goed op en tot mijn verbazing neemt hij ergens de accounts vandaan over. Scheelt weer instellen. Vervolgens heb ik de "onbetrouwbare" files stuk voor stuk weg gehaald uit de oude mail map. Nu doet alles het weer en mijn mails zijn gered. Peter