Mail titels kloppen niet (lijkt opgelost) (maar dat blijkt niet het geval helaas)

Mijn Mail app gebruik ik nauwelijks, omdat de titels van de mails niet overeenkomen met de inhoud. Wie is bekend met dit verschijnsel en vooral: wat is eraan te doen?

Welke Mail app
Welk device
Welk OS

Hoe staan je Mail weergave instellingen ?

Zijn deze mails echt voor jou bedoeld, of zijn dit spammails?

Geen spam. Het voorbeeld dat ik bijgevoegd heb komt van PostNL.nl met de mededeling dat er een pakket onderweg is, maar enigheid gaat over herinneringen die ik terug zou kunnenkijken.:face_with_spiral_eyes:

Mail van Apple op iMac 2022 Ventura13.4

Wat bedoel je met Mailinstellingen?

Bouw je postbussen een keer opnieuw op. Tevinden in je Menu’s.

Heb ik gedaan. Helpt niet, de mail met de verkeerde titel (of inhoud, zeg het maar) staat er nog steeds.

Hebben alle emails een verkeerde titel, of is het exemplarisch ?

Het is exemplarisch. Vandaag zat deze in de gewone mail:

En deze in de spam:

De inhoud komt niet overeen met de koppen. Dit euvel heb ik al járen, vandaar dat ik Mail zelden of nooit gebruik. Maar ik moet jet open hebben omdat ik mijn mails archiveer met MailBackupX en die archiveer (bij mij tenminste) geen mails uit bijv. Outlook. :neutral_face:

Komen deze voorbeelden zo binnen, of zijn ze na binnenkomst gekenmerkt als ongewenste reclame ?

MailbackupX moet gewoon Outlook kunnen backuppen:

Ja, dat zou inderdaad moeten kunnen, maar ik krijg het niet voor elkaar en hulp van MBX hoef je ook niet te verwachten ook al pronken ze ermee……

De ene stond in de Spam en de andere in een gewone postbus. ( Ik heb meerdere accounts).

Tsja, Outlook Mac exporteren naar Mail BackUp X is inderdaad wel een ‘dingetje’. In Outlook Mac kan je alleen maar exporteren naar .olm

Items exporteren naar een archiefbestand in Outlook voor Mac - Microsoft Ondersteuning.

Schermafbeelding 2023-06-22 om 11.29.59

Maar daar heb je weinig aan, want MailBackUp X kan die niet importeren:

Je zult dus een extra programma moeten gebruiken als je persé een backup wil maken in MailBackUp X:

Wat je voor AppleMail nog kan proberen is, om een keer AppleMail op te starten, samen met de Shift toets ingedrukt.

Tsja, dat is inderdaad een oplossing. Dankjewel, die kende ik niet. Maar om nu wéér bijna 30 euro te gaan betalen voor een oplossing die eigenlijk niet nodig zou zijn als Apple Mail gewoon normaal zou functioneren…

Dat heb ik nu gedaan. Even afwachten of het geholpen heeft. Vooralsnog, hartelijk dank voor het meedenken, nnsa :blush:

Tsja, wedden op het verkeerde paard is natuurlijk altijd vervelend. Deze kan het wel:

Maar het maken van een backup van de mail staat m.i. los van het al of niet goed functioneren van de (Apple) Mail. Gezien het feit dat deze fout er al jaren inzit, moet er ergens iets mis zijn gegaan. De meest rigoreuze oplossing zou kunnen zijn, je mailaccount verwijderen en opnieuw aanmaken. Als het geen IMAP account is, dan is echter wel alle mail en bijlagen weg. Bij IMAP krijg je terug wat er op de mailserver staat. Dat hoeft niet hetzelfde te zijn als wat er op je Device staat. Uitkijken dus.

Ik heb 3 mailaccount IMAp bij Gmail, dus dat moet goed komen. Mail kan niet verwijderd worden en opnieuw geïnstalleerd. Moet ik alle account verwijderen en opnieuw Mail starten? Ik heb vroeger Mail Archiver X gebruikt, maar dat heeft bij mij nooit naar behoren gewerkt ondanks regelmatig contact met Beatrix Willius. Nu heb ik het programma opnieuw geïnstalleerd en het zegt nu dat de proefperiode is beëindigd. Ik kan het dus niet proberen en ik begin er dus niet weer aan. Misschien dan toch Exporter for Outlook installeren…Tenzij Mail te fixen is met opnieuw installeren…