Mail toont geen "materiaal"?

Merkwaardig: ik krijg bij berichten steevast de mededeling, linksboven: “materiaal op afstand kan niet privé geladen worden”. Dan moet ik rechtsboven klikken op “Laad materiaal rechtstreeks” en dan zie ik pas de bijbehorende foto’s/illustraties/logo’s etc.
Ik heb me bij “Voorkeuren” en bij “Weergave” suf gezocht naar mogelijkheden om dit euvel te herstellen maar zonder succes. Ik geef toe: er zijn grotere problemen denkbaar, maar het irriteert me toch. Wie helpt me aan een oplossing? Dank bij voorbaat!

Mail voorkeuren>Weergave> :ballot_box_with_check: Laad extern materiaal in berichten

Waarschijnlijk erg dom van me, maar ik zie het niet staan…

Schermafbeelding 2021-09-03

Dat staat er bij mij (dus) niet tussen…

Welk macOS?
Als ik bij Apple kijkt staat deze optie er iig sinds High Sierra bij.

Maar ik heb dan weer niet de opties ‘Extensies’ en ‘Privacy’? Ook Apple rept daar niet over.

Ik zie het al, in je andere draadje.
Je hebt macOS Monterey erop staan.
Die is nog niet gereleasd, maar public beta.

Ga ons dan niet lastig vallen met vragen die gewoon bij de bug-behandeling van een public beta horen.

Oké, sorry hoor.

Het is toch het idee van een beta dat je de bugs zoekt, en de gevonden bugs doorgeeft aan de ontwikkelaar (dus hier: Apple)?
En ik wil best meedenken, maar als jij zelf geen melding maakt dat het om een beta macOS gaat, ben je niet eerlijk bezig.

[…]“ben je niet eerlijk bezig”: is dat niet een beetje zwaar op de hand, “niet eerlijk”? Alsof ik iets bewust zou willen verzwijgen, kom op zeg!

Als je het niet ‘wilt verzwijgen’, waarom benoem je het dan niet?
Het is sowieso altijd relevant om de versie van het macOS te noemen, omdat er toch aardig verschillen in zitten. Met een beta al helemaal.

Heb hetzelfde probleem bij de productie versie van Monterey…!!!
Heeft iemand al een oplossing gevonden?

Hoe heb je de betreffende instelling in Mail voorkeuren>Privacy>Blokeer extern materiaal staan?

Idem Jan Veldsink, Mail voorkeuren>Privacy>Blokeer extern materiaal staat uit…

Zelfde probleem hier… OSX Monterrey 12.2.1. Ik had er tot voor de voorlaatste update geen last van, alles werd geladen. Na de update 12.2 begon dit. In de privacy staat blokkeer extern materiaal uit.

Is er al een antwoord (oplossing) op deze vraag ? Moet nog steeds per mail de afbeeldingen laden ( Monterey 12.6)

Bij mij was het probleem na een update “opeens” verdwenen, herinner ik me. Ik weet het niet precies meer, alweer een tijdje terug, inderdaad. Succes!