Mail van het Micro-soft accountteam!

Beste OMT-ers

Ik krijg een mail van het Microsoft accountteam dat er een ongewone activiteit heeft plaatsgevonden bij het Micro-soft account de****@hotmail.com. Mijn toegang tot het Postvak in, de lijsten met contactpersonen en de agenda zouden zijn geblokkeerd. Dit is echter niet het geval voorzover ik nu kan nagaan.
Ik moet recente activiteiten controleren en een herstel uitvoeren! Onderaan de mail staat een link (Balk met opschrift “recente activiteiten controleren”.

Ik vertrouw dit totaal niet. Wie kan mij zeggen wat hier aan de hand is?

Vr.Gr.
Donald D

Nog nooit zo’n mailtje gezien bij mijn Hotmail account. Volgens mij kun je het als een phishing mail beschouwen. Ik zou die mail verwijderen en zeker niet die “herstel“-link aanklikken. Eventueel kun je nog je wachtwoord veranderen óf je Microsoft account beveiligen met Verificatie in twee stappen .

Hierbij een kopie van de mail “afkomstig” van het Microsoft-accountteam.

Wat nu wel speelt is dat ik van mijn hotmail geen bericht kan sturen naar mijn .me adres!

Vermeldt wordt bij Outlook postbus “verstuurd” dat het bericht afkomstig is van een afzender in mijn blokkeerlijst. Er staat dan een rood rondje bij met een diagonale rode streep?

Microsoft-account
Bevestig je account
Er is ongewone activiteit vastgesteld voor een recente aanmelding bij het Microsoft-account wd**n@hotmail.com. Je hebt je bijvoorbeeld aangemeld vanaf een nieuwe locatie of via een nieuw apparaat of nieuwe app.
De toegang tot uw Postvak IN, uw lijst met contactpersonen en uw agenda is geblokkeerd voor deze aanmelding om ervoor te zorgen dat uw account beschermd blijft. U moet uw recente activiteiten controleren en herstelacties uitvoeren. U moet bevestigen dat u de recente activiteiten hebt uitgevoerd om weer toegang tot uw account te krijgen.
Recente activiteiten controleren
Met vriendelijke groet,
Het Microsoft-accountteam

Ik heb er geen ervaring mee, maar je kunt inloggen op je Hotmail account. Ga rechtsboven naar je initialen en kies daar “My Microsoft account”. Daar heb je het onderdeel Beveiliging, misschien kun je daar een en ander deblokkeren.

Bij twijfel NOOIT op links klikken waarbij je ergens moet inloggen met je inlog- en password-gegevens.

Is inmiddels wel opgelost. Rechtstreeks ingelogd bij Hotmail en via account wachtwoord veranderd. Blokkering opgeheven in lijst geblokkeerde adressen en daarna geen problemen meer ondervonden.
Dank voor jullie info.

Vr.Gr.
Donald D.

:+1: