Mail verdwenen na verwijderen account

In de hoop een helder antwoord te krijgen...

Gisteren een mail account verwijderd want ben geswitcht van provider. Geen moment bedacht dat dat zou inhouden dat dan ook AL mijn mail van dat account zou verdwijnen, want dat staat toch gewoon op mijn iMac. Dacht ik. Heb ook geen waarschuwing of zoiets gekregen.
Meestal zijn dit soort dingen vrij snel en simpel te verhelpen is tot nu toe mijn ervaring met iMac maar nu.... ik kom er niet uit! Heb uiteraard via google gezocht en wel een aantal tips gevonden. Die gaan allemaal over het via Time Capsule terugzetten van een bestandje dat com.apple.mail.plist heet. Dat zou staan in Bibliotheek > Preferences. Nou, bij mij niet! Ook via Spotlight niet te traceren, ook niet als verborgen bestand. Vind wel allerlei andere zg. plist'en maar niet die ik nodig heb.

Iemand een idee?? Hoor het graag!

Finder openen, Alt toets ingedrukt houden en klik op Ga in de menubalk, dan klik op Bibliotheek.
Dan start je TimeMachine op en kan je je bestanden terugvinden die in de Bibliotheek van de Gebruiker staan.

Dank voor je reactie.
Helaas werkt het niet hier; kan dus wel allerlei com.apple.plist bestanden vinden, maar niet de com.apple.mail.plist

Is er nog een andere manier, worden die mails niet ergens opgeslagen?

Ja die mails worden opgeslagen in de map Mail in dezelfde Bibliotheek.

Die map kan ik vinden, als ik die open staat er een map AccountTypes. Helaas staat daar niks in.

[mod name=Hansi2124 url=/profiel/hansi2124]Topic hoort niet thuis in subforum One More Thing (wat alleen gebruikt dient te worden voor topics welke gaan over deze site, podcast of app van OMT). Daarom verplaatst naar dit subforum.[/mod]

[quote=Leon10 url=http://www.onemorething.nl/community/topic/mail-verdwenen-na-verwijderen-account#post-2494635 time=1354449808]Geen moment bedacht dat dat zou inhouden dat dan ook AL mijn mail van dat account zou verdwijnen, want dat staat toch gewoon op mijn iMac. Dacht ik. Heb ook geen waarschuwing of zoiets gekregen.[/quote]
Die waarschuwing staat boven de knop waar je op moet klikken om het account te verwijderen, dus die heb je zeker wel gekregen. Als je verder geen Time Machine backup of wat voor backup dan ook hebt, ben je het haasje.

[IMG]http://i47.tinypic.com/15cy654.jpg[/IMG]

Maar als je dan via TimeMachine kijkt en in tijd terug gaat, moet je de data kunnen vinden.

De originele data staat in de volgende map:

HD - <usernaam> - Library/Bibliotheek - Mail - Mailboxes