Mail vergrendelen en/of 1 shared iTunes library

Dit vergt enige verduidelijking:

de bedoeling is dat mijn moeder op haar iMac meerdere mensen haar muziekjes wil kunnen laten spelen en laten surfen, maar dan wel onder haar account. Anders krijg je gezeur met rechten enzo (oplossingen welkom).

Binnen deze gedachtegang leek het mij wel handig dat ze haar Mail dan slechts voor haarzelf toegankelijk zou hebben.

Hoe te handelen?

Een oplossing met meerdere accounts vind ik ook prima, maar dan zou het wel erg handig zijn als gebruiker A een muziekje toevoegd deze ook in de iTunes library van gebruiker B terrecht komt. Kortom 1 shared library… misschien zou dat mijn vraag wel moeten zijn…maargoe, ik ben in voor beide opties.

Fijne feestdagen iedereen overigens! :smiley:

Om mijn huisgenoten toegang te geven tot mijn iTunes library, heb ik alles onder shared staan. De library zelf staat op de normale plek. Ik weet niet of dat de oplossing is? Voor mij werkt het. Ik log gewoon onder mijn eigen account in. Ik beheer iTunes (want de library staat onder mijn account) en ik heb mijn huisgenoten (windonezen!) rechten gegeven om de muziek in de shared-map te lezen.

Waarom je Mail in je vraag hebt opgenomen snap ik niet.