Mail verstuurd extra bijlagen. Waarom?

Dit is misschien een bekend probleem, maar kan het niet vinden op het forum. Zal wel niet goed zoeken...

Iedere keer als ik een e-mail stuur naar iemand met een PC of die zijn e-mail leest via Webmail stuurt Mail een extra bijlage bij mijn bijlage in de vorm van een .txt of .html.

Hoe kan dit… en hoe kan ik dit voorkomen?

Komt waarschijnlijk omdat je dan het vinkje: Verstuur Windows-compatible bijlagen. hebt aangevinkt. Als je deze dus onvinkt :P dan verstuurd 'ie de bestanden als het goed is niet met die extra bestanden.

Ok... duidelijk. Heb ik gestest. Maar, op de ene Mac staat hij automatisch UIT en op de andere automatisch AAN. Hoe kan dit... kan het namelijk niet in mijn voorkeuren vinden. Ik heb versie 2.0.5.

Hmm, ik weet niet precies hoe dat zit, maar als je bij Mail bijlagen upload, krijg je dan niet volgend [url=http://forum.macosx.nl/album_page.php?pic_id=11724/]scherm[/url], en is het dan niet een kwestie van aanvinken, of uitvinken? Ik heb in de voorkeuren inderdaad niets gevonden over automatische Windows bijlagen etc.

Dat scherm krijg ik inderdaad... dus dat zit goed. Heel gek dat het niet bij de voorkeuren zit. Ik ga het nog even uitzoeken. Bedankt voor de hulp. Als ik weet meld ik het wel!

Edit -> Attachments -> Always Send Windows Friendly Attachments

Inderdaad vreemd dat zoiets in een menu zit terwijl het veel beter thuishoort in een preference pane.

@SmallMoney, Apple gebruikt soms vreemde voorkeuren-sublocaties: Menubalk: Wijzig > Bijlagen > aanvinken: "Verstuur altijd Windhoos-compartibele bijlagen"

Zelf ben ik ook wel nieuwsgierig of dit de oplosing is voor het dubbele namen probleem…

Wijzig>bijlagen>verstuur altijd windows-compatible bijlagen, dan is het permanent en hoef je het niet elke keer aan te klikken. En het is precies andersom als nic zei, als je dat vakje aanvinkt krijg je geen extra dingen en als je hem uitvinkt juist wel (de onzichtbare bestanden die alleen os x gebruikt).

edit: jullie waren me al voor

Wow, 3x is scheepsrecht!

:smiley: :smiley: :smiley:

na 4 jaar eindelijk een oplossing. het was zo een gewoonte geworden om erbij te vertellen dat er files mee werden gezonden die niet te lezen waren dat ik niet aan een andere oplossing meer dacht. tjonge jonge... raar hoor.

maar sanks in ieder geval.

rolf.

Zo zie je maar... durf te vragen! ;-) Bedankt allemaal...

P.S. Doe eens een test naar Hotmail. Die gooit automatisch die extra bijlage al weg!