Mail verzenden in Mail app gaat niet

Beste OMT-ers,

Thuis werkt het allemaal prima maar zodra ik op school ben kan ik geen mails versturen vanuit de Mail app. Dit lukt wel via iCloud.com. Als server uitgaande post heb ik gewoon iCloud.

Wat kan het probleem zijn?

Gewoonlijk zou ik zeggen: Wellicht maakt jouw school gebruik van een andere internetprovider dan jijzelf, waardoor de smtp-server ook mee verandert. Maar als jouw uitgaande server iCloud is, dan zou ik het niet weten.

Oké, ik ga in ieder geval even controleren of de uitgaande server thuis het zelfde is als op school.

Standaard wordt poort 25 gebruikt door de iCloud smtp server.
Er zijn helaas nog steeds isp's die deze port blokkeren....Misschien dat de ISP op jouw school deze poort blokkeert.

Poort 587 zou ook moeten werken.

Ik denk eerder dat de school zelf die port in hun eigen firewall blokkeert muv hun eigen mailservers wegens security (het zorgt er voor dat alles alleen via hun servers gaat en een besmette laptop van een student er niet voor zorgt dat ze op een blacklist komen en er dus niemand op school meer kan mailen). De submission poort (=587) gebruiken of iets van SSL (port wordt dan 465) is vaak de oplossing, werkt elders (zoals thuis, vrienden) ook :-)

Helaas werkt het allemaal niet..
Ik heb dit geprobeerd:
http://support.apple.com/kb/HT4864?viewlocale=nl_NL&locale=nl_NL#
Krijg steeds weer de zelfde melding dat de server offline is.
Toch wel een nadeeltje van iCloud..

Werkt de andere mail dan wel?

Hoe bedoel je de andere mail?
Ik ontvang wel en via de iCloud site kan ik wel versturen.

Nou ik stuur mijn mail bijv. via Gmail en daar heb ik nooit problemen mee :wink:

Ja dat werkt dan weer wel..