Mail vraagt telkens om wachtwoord

Als ik mijn mailprogramma gestopt heb en het later weer opstart vraagt Mac om mijn wachtwoord. Is het zo te regelen dat ik dat niet steeds hoef op te geven?

Als Mail telkens om uw sleutelhangerwachtwoord vraagt, kunt u proberen dit probleem op een van de volgende manieren op te lossen:[list:f254f5d663][*:f254f5d663]Als u hebt ingesteld dat de sleutelhanger moet worden vergrendeld nadat een bepaalde periode is verstreken of als de computer in de sluimerstand is gezet, is de sleutelhanger vergrendeld. Er verschijnt dan een bericht waarin u om het sleutelhangerwachtwoord wordt gevraagd. Om de sleutelhangerinstellingen te wijzigen, opent u het programma Sleutelhangertoegang in de map 'Hulpprogramma's' in de map 'Programma's'. U kunt ook op de koppeling hieronder klikken. Selecteer een sleutelhanger en kies 'Wijzig' > 'Wijzig instellingen voor sleutelhanger [naam sleutelhanger]'. Schakel de aankruisvakken 'Vergrendel na inactieve periode van <aantal> minuten' en 'Vergrendel in sluimerstand' uit. [*:f254f5d663]Open het programma Sleutelhangertoegang in de map 'Hulpprogramma's' in de map 'Programma's'. U kunt ook op de koppeling hieronder klikken. Kies 'Venster' > 'Sleutelhanger-EHBO'. Selecteer een e-mailaccount, klik op 'Controleer' en klik vervolgens op de knop 'Start'. Er wordt een foutenlogbestand weergegeven. Klik op 'Herstel' en klik vervolgens op de knop 'Start'.[/list:u:f254f5d663]

Het is een bekend probleem, in het begin deed ik wat hij vroeg (wachtwoord invullen) later negeerde ik het bericht en kon gewoon e-mail ontvangen en verzenden. Kortom klik op negeer en kijk of je jouw mail kunt ophalen, de meldingen stoppen vanzelf