Mail vs. Hotmail - Hotmail in Mail configureren

Hoi, weet iemand hoe ik mijn hotmail account in Mail kan configureren ?¿?

Wat voor account : pop,imap
smtp server
en mail server

Maar info heb ik niet nodig

Dat zal heel moeilijk worden en ik denk zelfs onmogelijk! Want als je ziet op wat voor servers Entourage allemaal inlogt als hij je hotmail account wil uitlezen, is dat best veel. Dus ik denk niet dat het lukt.

Volgens mij moet dat geen probleem zijn. Hotmail is IMAP en als je je gegevens invult in een nieuw account haalt Mail je berichten gewoon op.

imap  ;)

Ik vind het best dat het imap is. Maar de mail server dan ? mail.hotmail.com werkt niet  :angry:

Ik heb eens een beetje rondgekeken naar dit onderwerp. Ik ben bang dat Igor gelijk heeft. Direct checken van Hotmail schijnt niet mogelijk te zijn. Je zou je hotmailtjes moeten doorsturen naar het adres van je provider of je iTools-adres en ze dan met Mail ophalen. Misschien dat het wel kan met Entourage en in Classic kan het zeker met Outlook Express.

Met entourage lukt het zeker en is ook een zeer fijn programma. Veel overzichtelijker en beter dan Mail. Ik vind het alleen jammer dat ik er geen nederlandse spelling op kan krijgen. Iemand wel?

[quote:post_uid0="Igor"]Met entourage lukt het zeker en is ook een zeer fijn programma. Veel overzichtelijker en beter dan Mail. Ik vind het alleen jammer dat ik er geen nederlandse spelling op kan krijgen. Iemand wel?[/quote:post_uid0] Igor,

Heb je de "Dutch Spelling & Hyphenation" uit de Value Pack op de installatie CD geïnstalleerd? Die woordenboeken gebruik je in alle programma's van de Office suite.
In Entourage ga je naar Entourage/General Preferences/tab Spelling. Je ziet heel onderaan Dictionary language, daar kies je dan Dutch.
Dit is de weg voor Office v.X, voor Office 2001:Mac zal het ook ongeveer zo zijn. 't Is te lang geleden dat ik Entourage in OS 9 gebruikt heb.

:wink: