E-mail is mijn historie, archief en adressenboek tegelijk. Kortom, belangrijke dingen laat ik gewoon in mijn mailbox staan met het idee dat ik er nog altijd bij kan. Alleen helaas valt het me op dat oude mail gewoon verdwijnt. Viel me al eerder op, maar inmiddels zijn het ook cruciale e-mails die erg belangrijk waren.
Iemand hier een verklaring voor? Ik heb geen rules of settings aanstaan die mail in de Inbox na een bepaalde tijd zouden moeten wissen.
Heel toevallig, vanmiddag zocht ik ook een heel belangrijk mailtje op van twee maanden oud, maar kon het niet meer terugvinden :( zat een word document bij. Misschien dat ik die per ongeluk zelf heb weggegooid :?
Toch niet hoor. ik heb mijn instellingen zo staan dat ze nooit mail mogen weggooien uit de prullenbak. Bovendien ben ik (soms) mijn email direct kwijt na weggooien. Dan denk je oh nee dat mailtje toch maar bewaren, maar dan is echt al weg...
Mail hoort niets uit zichzelf weg te gooien. Dus dat lijkt me een bug. Maar let wel dat een mail programma nooit een archief is waarin je alles maar kan bewaren wat belangrijk is. Het is een programma voor versturen en ontvangen van Mail.
Een archief om alles in te bewaren is de Finder. Wees dus verstandig en sla alles wat niet weg mag, in handige mapjes op in de Finder. Elk mail programma zal een keer vastlopen of raar gaan doen als je er te veel in hebt staan. Zoveel troep bewaren in je mailbox is de goden verzoeken.
Wel vind ik het slap van Mail.app dat je mailtjes niet als mailtjes op kan slaan, en ze dus vanuit de Finder direct kan beantwoorden / doorsturen. Dat werkt in de hand dat mensen mailboxen met honderdduizenden items gaan bewaren.
[quote:075abc8b4e="colpolyp"]Mail hoort niets uit zichzelf weg te gooien. Dus dat lijkt me een bug. Maar let wel dat een mail programma nooit een archief is waarin je alles maar kan bewaren wat belangrijk is. Het is een programma voor versturen en ontvangen van Mail.[/quote:075abc8b4e]
Wat een onzin, dan moeten ze natuurlijk de term mail[b:075abc8b4e]box[/b:075abc8b4e] ook niet verzinnen. Ik weet niet van te voren wat belangrijk is of niet en of ik het wel nodig heb. Alles wil ik daarom bewaren. Minimaal een paar jaar. Alles waarvan ik echt weet dat het troep is gaat sowieso direct de Trash in. Vreemde is dat ik wel een paar(!) mailtjes van 2002 terug vind helemaal onderaan, en betrekkelijk weinig van 2003. Toch vreemd.