Mail wil maar één account tegelijk actief hebben?!

Van mijn drie e-mail adressen (die alledrie een eigen account hebben) wil er sinds zondagmiddag nog maar één tegelijk actief zijn in Apple's Mail. Het maakt niet uit welke ik actief zet; afzonderlijk werken ze allemaal.

Alleen in combinatie met z’n drietjes wil dit plotsklaps - ‘zonder opgaaf van reden’ - niet meer.
In Entourage willen ze wel alledrie tegelijk werken, maar ik werk toch liever in Mail.
Om de verwarring nog wat groter te maken: op mijn iBook werken er twee van de drie, op de iMac werkt er maar één tegelijk.

Ben ik nu langzaam seniel aan het worden, of is dit een herkenbaar probleem?

??? Sorry, ik ken het probleem niet (zelf 4 mailadressen op 1 account lopen) Maar ik ben wel heel benieuwd naar de oplossing.

langzaam seniel :sealed:

Dit is een bekend probleem als je met een Windows2K gebaseerde mailserver werkt. De oplossing is in dat geval: save je belangrijkste mails (voor de zekerheid), gooi je accounts weg en verplaats de mappen in de mail library en maak alle accounts daarna opnieuw aan. Daarna kun je met de import-functie je mailfolders opnieuw importeren, en zou alles weer naar behoren moeten werken.

Het is een Linux-gebaseerde mail-server. Dus dat zal het probleem niet zijn (?).

Proberen is weten :mrgreen: